Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hollywood Time in July

Publicerad 2010-06-09 09:39:07 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en sminkning som jag gjorde för att par veckor sedan som jag blev otroligt nöjd med. Alla skuggorna jag har använt här är så snygga och bra, och jag tycker de blev superfina ihop. Innan jag gjorde den här sminkningen hade jag inte använt Time på jättelänge. Jag fick en ny burk från Makeupcosmetics, gav bort mitt sample, men sen kom jag mig inte för att öppna den nya. Lite av belåtenheten med sminket ligger nog i att jag öppnade mitt ”nya” exemplar av Time och insåg hur mycket jag gillar den skuggan. Men sen är ju de andra skuggorna himla fina med och jag tycker de blev ursnygga ihop, kul att skarven mellan Time och Hollywood blev så guldig… Dessvärre ser mina fransar rätt ynkliga ut här. Jag började få väldigt bråttom när jag kom till mascaran, så jag skyndade igenom det steget, med ynkliga fransar till följd.

Hyn

Foundation: Bare Escentuals Fairly Light

Concealer: Select Cover Up

Puder: Fyrinnae Finish Powder Oil Control

Rouge: Make Up Store Wonderblush Goddess

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown 
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Makeupcosmetics Time och Hollywood

Highlighter: Makeupcosmetics July

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L’oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Liparazzi Entourage

På en bas av Shadow Insurance ligger Time i inre ögonvrån, Hollywood i den yttre och rosaskimrande July som highlighter. Eyeliner, kajal, minimalt med mascara och så rouge och läppglans.

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-06-09 10:31:21

Rosa och grönt är toppen tillsammans, jättefin makeup! :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-09 10:37:52

Oooh! Jätteläckert! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-09 10:42:05

Josephine: tack så mkt:) ja visst är rosa och grönt fint ihop!



Zizzie: tack:)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-06-09 10:51:56

Sjukt snyggt! bra att du är nöjd för det ska du verkligen vara :D !!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-09 10:59:32

love this combo, with your eyes is really pretty ;)

xoxo

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-09 11:31:06

Vanessa: tack! haha, ja det är jag:)



liloo: Thanks a lot! That's really sweet of you:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-09 15:01:40

Galet fint! Bäde färgerna, finishen och övergången!

Postat av: Darling
Publicerad 2010-06-09 19:56:40

Härlig färgbombskombo - riktigt ögongodis !

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-10 10:42:29

kerstin: Tack så mkt:) Ja jag tycker det blev fint.



Darling: tack så mkt, vad roligt att höra:)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-06-10 14:07:34

Guuud vad mysiga färger! De framhäver dina görna ögon tycker jag!:P

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-10 14:33:08

ewe: tack raring:) Fast denna har du sett live, det vet du va...?

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-06-10 19:16:24

riktgit fint emma! älskar time och hollywood och tillsammans är dom kanon!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-10 20:42:58

Stephy: Tack! ja jag tycker de är superfina för sig och riktigt läckra tillsammans faktiskt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-10 22:12:30

Härligt pigg och somrig sminkning! En fantastisk färgkombination som jag nog aldrig kommit på själv men definitivt gillar! Kaxigt men utan att bli för mycket.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-10 22:14:32

Sminkan: tack så mkt raring:) Ja jag tyckte det kändes som en jättebra kombination, jag gillar verkligen denna. Önskar bra att fransarna hade fått nån minut mer.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-06-11 09:53:51

Härlig färgkombo, känns läskande och fruktig :) Blev hemskt sugen på Hollywood, underbar färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-11 11:09:46

Sofia(nibblah): Tack så mkt:)Den har nog utgått ur sortimentet tyvärr, och det är synd, för den är väldigt bra och fin.

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-06-11 18:43:43

Wow, vad fint! Time ser verkligen superfin ut. Du ser ut som en söt karamell i den här sminkningen :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-12 10:54:43

Isabell: Hehe, tack så mkt:) Time är ljuvlig, så fin och jag älskar skimret! Fast hollywood är med fantastisk, grymt pigment!



Hoppas att du kommer igång med bloggandet igen, jag är inne och kikar och hoppas några gånger i veckan...

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-06-12 11:53:26

Två inlägg är faktiskt på G :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela