Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #171 och så flakes på det.

Publicerad 2010-06-01 06:56:44 i Naglar i blått,


Igår var tydligen kommentarsfunktionen ur spel här hos oss men det är åtgärdat nu på morgonen. Kommentera alltså gärna! Igår visade jag ju en i mitt tycke väldigt lyckad manikyr med  ett blått Dependlack och ett flakelack. Gissa vad? Ni får se en till men en helt annorlunda idag!

Depend #171 är ett blått krämlack som är mörkare än favoriten #126 men inte så mörk att den ens är nära att tas för svart. Dessvärre har det ett problem och det är den tjocka, lite kärva konsistensen. Det är klumpigt och svårt att få snyggt på nageln. Kan ju vara värt mödan om man gillar färgen, men jag tror jag har några bättre lack som kan funka lika bra om jag är sugen på den här mellanmörka blå.

Ja, vad gör man då när man inte riktigt är nöjd med applikationen av nagellacket? Börjar om? Ja, det är ju ett alternativ. Ett annat alternativ kan vara att måla flakes ovanpå!

Nfu Oh #52 har flakes i grönt och blått. Perfekt för det här lacket tycker jag. Det ser ut som solreflexer i havsvatten! Jag älskar det!


Flakesen kommer fram olika starkt i olika ljus och man kan vända och vrida på händerna hur mycket som helst utan att tröttna på att se ljusspelet i nagellacket.

Här kan ni se lite av hur det skiftar från blått till grönt. Visst är det fint!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-01 07:40:05

Superfin mellanblå, trist att formulan inte var helt hundra. Och jag svimmar nästan av lacklycka när jag ser bilderna med flakesen! :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-01 08:27:47

Jag tycker det blev superläckert! Blev väldigt sugen på att plocka fram mina flakeslack... Har du det från Nubar? 2010 heter det va?

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-01 13:05:12

Fasen vad snyggt!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-06-01 13:55:23

Ja, vad fint! Det SER verkligen ut som solreflexer på vattenytan. Jag blir badsugen =)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-01 14:50:05

Underbart!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-01 17:41:14

I'm in love with your nails!

Really gorgeous, love it!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-06-01 19:34:22

Med Nfu-Oh blev det sagolikt. De där flakelacken är verkligen härliga. De ger vilket lack som helst ett otroligt lyft.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-01 20:37:00

Nailtastic! Japp! Flakes räddar dagen, igen!



Emma! Nix, inga nya Nubar här...



Sanna! Ja, jag tycker det blev fint!



Kerstin! Ja, jag älskar hur ljuset fångas i flakesen!



Sminkjante! Ja! Tycker jag med!



Liloo! Thank you!



Fru Choklad! Ja, de kan verkligen göra skillnad!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-01 21:41:09

Riktigt läckert! :) Jag måste ha mig några fler flakeslack tror jag :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-02 06:49:17

Zizzie! JA, de är rätt roliga att ha!

Postat av: Maria
Publicerad 2010-06-03 12:23:46

ååh, måste skaffa det där flake-lacket i sommar!! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela