Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Apoliva nyheter

Publicerad 2010-06-06 22:26:20 i Hud och hand,


Apoliva lanserade i maj en serie nya produkter med fokus på doft. Jag hade den stora turen att få hem lite av det för att testa. Jag ser verkligen fram emot det för det luktar verkligen fruktigt och gott när man sniffar på de olika sakerna.

Så här långt har jag hunnit prova duschkrämen, läppbalsamen och även body lotionen.

Duschkrämen är väldoftande och känns inte uttorkande på huden. Enda minuset är att den löddrar lite för lite för min smak. Jag tillhör dem som rakar benen i duschen och använder duschtvålen som raklödder, om ni förstår hur jag menar. Den här löddrar inte upp tillräckligt mycket för det. Fördelen är att det inte blir ett skumtäcke över hela golvet i duschen, något jag rätt ofta lyckas åstadkomma annars. Doften på duschkrämen försvinner rätt fort så även om det luktar gott medan man tvättar sig så ligger inte doften kvar på huden sen.

Body lotionen är helt okej. Den går snabbt in i huden och blir inte kladdig. Den känns fräsch och doften som jag först trodde skulle bli söt går ganska snabbt från det fruktiga till det gröna hållet även om en viss sötma är kvar. Två, tre timmar efter att man smort in sig är doften fortfarande distinkt men diskret. Huden är len som siden dessutom. Lovely! den är min favorit hittills och jag har stora förvänningar på Body Soufflén som jag ännu inte hunnit testa. En tub är dock mer praktiskt så jag är riktigt förtjust i Apolivas nya Body Lotion.

Läppbalsamen är också sköna på läpparna. De känns lagom feta och doftar lagom mycket. Öppnar man burken och sniffar är lukten påträngande men inte när man väl applicerat balsamet på läpparna. Då känner jag inte speciellt mycket doft alls. Det smakar heller inget särskilt vilket jag är tacksam för. Enda minuset är väl att de kommer i burk. Det är sött men opraktiskt. Jag har dessutom svårt att få upp locken då jag har stela och värkande fingrar. Är man mer reumatisk än jag är det här kört, det kan jag lova. Min teknik är att stoppa in kanten på en nagel och använda hävstångsprincipen, men det är inte bra för naglarna så om Apoliva läser det här skulle jag önska mig samma produkt men med ett annat lock. Kanske något slags stift? Då är ju inte förpackningen lika söt men chansen att jag faktiskt skulle använda upp produkten och köpa en ny ökar. Ibland lyckas jag dock "skruvdra" isär burken som det är tänkt och jag tror inte problemet är stort för "normala" personer.


Burkarna och tuberna är jättesöta och de med rosa dekor doftar sött av solmogen frukt, jag tycker mig känna rätt mycket persika och enligt Apoliva så är det bland annat det men även passionsfrukt och äpple inblandat. Smaskigt alla fall! De med grönt på förpackningarna doftar också smaskigt men lite mindre starkt. Också i den doften finns persika och äpple men även mynta. Hur som helst så är det dofter som man nästan vill äta!  Mums! Jag gillar att Apoliva gör lite mer väldoftande produkter med sötare förpackningar än det som de började med. Apolivas handkräm är en av mina favoriter att ha i handväskan så nu hoppas jag att den kan komma i den här serien den med så det blir lite mer väldoftande tassar i framtiden!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-07 09:59:26

Body lotionen låter ju väldigt trevlig, en sån skulle jag kunna tänka mig tror jag. Kanske duschkrämen eller soufflen med. Läppbalsamen går dock bort, värdelöst med burkar ju...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-06-07 13:55:37

Efterlyser också ett stift för läpparna istället för burk. Den enda läppburken som jag lägger mina pengar på är TBSs och det är knappt att den slinker med hem. Nej - fram för fler stift och mindre läppgrunksburkar!!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-07 14:53:36

Det låter som riktigt spännande grejer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-07 16:39:49

Emma! Ja, burkarna är irriterande. Idag brottades jag med den röda och lyckades tappa den och då tappade den så klart locket... Skitsurt.



Kajalen! Håller med!



Kerstin! Absolut! Och prisvärda!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela