Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Cherry Cordial

Publicerad 2010-01-13 11:20:02 i Emmas NOTD övrigt,

Jag vet inte om ni är medvetna om det, men vi har inte riktigt lyckats med att visa alla Nubars Chocolate Truffles-lack. Jag hade planer på att visa Cherry Cordial i mellandagarna, men mina bilder då blev så brutalt skakiga, vilket jag såklart inte såg förrän lacket redan var borttaget. Nu har jag gjort ett nytt försök och idag har jag lyckats hålla händerna betydligt stadigare, jag var nog bara skärrad efter all julstress.


Cherry Cordial är ett mellanbrunt skimmerlack med en rosa ton i, det ser ni nog klart och tydligt på bilderna. Vad som inte är fullt lika tydligt på mina bilder är att det även finns en guldflash i det här lacket, i vissa ljus ersätts den rosa tonen av guld nästan helt. Dock var det smack omöjligt att fånga detta på bild idag, jag plockade in en av de gamla skakbilderna för att ni skulle få se det, men jag vet inte om det riktigt framgår ändå. Nåja, det finns en guldton i vissa ljus. Det är dessutom ett riktigt bra lack, underbara lackegenskaper, täcker med två lager och torkar megasnabbt med Diamont Seal & Shine ovanpå. Ganska precis tio minuter efter att överlacket satt på plats tänkte jag gå och lägga mig. Jag skulle då flytta på min laptop och jag min stora klant klämmer istället lillfingernageln under datorn. Jaha du, bra jobbat tänkte jag, det var det lacket det. Men hör och häpna, lacket klarade sig med endast en yttepytteliten skråma, ni ser ju själva att min lillfingernagel är intakt och då har jag inte ens bättrat på överlacket efter min lilla olycka. Bra där Nubar!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-13 12:57:52

Det rosa syns verkligen och det guldiga också i sista bilden. Jag älskar brunt men har bara ett par bruna lack. Jag hade nog tyckt bättre om detta om det bara varit guldskimmer i.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-13 13:10:34

Det ser riktigt fint ut. Otippat med ett brunt lack som skimrar i rosa men kul och unikt. Kanske får slå till på det också. Lackade med Chocolate Coffee Bean igår och blev själv lika förvånad över den korta torktiden. Sånt gillas! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-13 16:24:34

Sminkjante: okej, vad bra:) Jag har börjat gilla brunt, tidigare kändes det inte som min grej, men nu är jag riktigt förtjust. Ja, det hade kanske varit snyggare, men det är lite kul så här tycker jag, mer spännande.



Pamsan: Ja, det är inte så tokigt faktiskt. Ja, Nubar brukar nog ha bra torktider, men jag brukar inte utsätta mina lack för såna eldprov:) Toppen att det torkade så fort dock!

Postat av: Sabina
Publicerad 2010-01-13 16:49:48

jättesnygg färg verkligen

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-13 21:21:57

Fin färg. Det är kul med lack som skiftar så där så att det i vissa ljus nästan får en anna nyans. Å Nubars överlack verkar vara som jag upplever Seche Vite dry fast. Måste testa det senare i år och jämföra. SV är annars det i mitt tycke bästa på marknaden. Jag kan lacka baslack, två lager lack och sedan ett lager SV och vara helt torr på ca 20 minuter. Det tycker jag är bra jobbat av ett överlack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-13 21:29:22

Läckert lack men ganska likt Gold Leaf inbillar jag mig. Nubar är bra, så är det helt enkelt. Måste också skaffa deras överlack. Tyckte det var riktigt bra när jag testade ditt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-13 23:20:29

Sabina: Ja den är inte så dum:)



Fru Choklad: Ja, det är det verkligen, de blir lite mer levande:) jag tycker att Nubars överlack är mkt bättre än Seche Vite. mitt allra största problem är egentligen att lacket liksom krackelerar om inte överlacket kan klara att skydda mot detta, tror att det har med spänningen i lacket att göra. I nuläget vet jag bara två överlack som hjälper mot detta och det är Nubar och Poshe. Dock är Nubar mkt blankare än poshe och håller sig snyggt längre, samtidigt som toktiden inte är sämre. Bra att du gillar ditt seche Vite, men jag kan absolut rekommendera detta!:)



Sminkan: Ingen aning, jag har inte Golden leaf. Fast är den så här rosa? I en del ljus är detta nästan mer rosa än brunt... ja, jag tycker med att du ska skaffa det, det är ett väldigt bra överlack, min favorit just nu:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-14 09:40:45

Jag blev nyfiken att titta lite mer på Chocolate Truffles-kollektionen. Det blev faktiskt en beställning men bara på två av lacken. Jag hade inte reflekterat över denna kollektion trots att jag älskar bruna lack.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-14 11:10:33

Jag är lite kluven. Ena stunden känner jag inte direkt för det och andra stunden tycker jag att det är läckert:) Men det ser fint ut på dig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-14 22:42:45

Sminkjante: vad kul! Gillar man bruna lack så är detta verkligen en superkollektion och Nubar är ju så nära perfektion man kan komma vad gäller formula. Vilka lack beställde du?



Sanna: Lacket är ju med ganska kluvet, ena sekunden rosatonad, andra stunden guld, så jag förstår dig:) Jag tycker det är rätt fint, men det finns andra som är vackrare från den här kollektionen...

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-16 21:23:58

Oh men jag är inte den som är den. Självklart ska jag testa det här, för även om SV leder min liga just nu finns det ju inget som säger att jag inte kan ändra mig! Är jag kvinna eller är jag kvinna ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-17 11:52:16

Fru Choklad: haha, det låter bra tycker jag:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela