Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gyllene festmakeup

Publicerad 2010-01-16 13:22:46 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


En liten festmakeup för helgen kommer här. Det är några TMM-skuggor som fått komma fram och leka, bland annat klassikern Centaur. Även Cocoa, Black Gold och Brown Sugar har jag använt till detta.

Basen är NYX Jumbopenna i Gold. Ovanpå den placerades först Centaur mitt på ögonlocket. I yttre delen av ögonlocket formade jag ett ganska stort V med Cocoa och förstärkte den något längs globlinjen med Black Gold. Därefter sveptes Brown Sugar från inre ögonvrån över hela brynbenet och jag avslutade med att plocka fram Shinkirou från Fyrinnae som jag lade generöst av under brynet.

Svart kajal från Make Up Store som inliner runt hela ögat och mörkbrun penna från Tigi i fransrötterna. Därefter böjde jag fransarna och målade lite svart mascara och sedan fäste jag Ardells Demi Wispies. Ögonbrynen fylldes i med skugga från Wet'n'Wilds brynpalett och så limmades tre färgskiftande strasstenar fast som extra allt...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-16 13:25:58

Det här var ju alldeles underbart! Fransarna, färgerna, stenarna, ja helheten! Love this look!

Postat av: anna
Publicerad 2010-01-16 14:16:49

skitsnyggt!!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-01-16 14:47:37

Yum, vad fint! Den där Centaur igen, jag blir alltid så sugen på den när jag ser den hos dig!!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-01-16 16:16:23

Supertjusigt! Älskar centaur! :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-01-16 17:49:12

Snyggt!! Jag glömmer ibland hur läckert guld är, jag är så insnöad på silver..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-16 17:50:50

Emma! Tack min vän! Du är så snäll mot mig!



Anna! Tack! :D



Makupoholic! Ja, den är väl värd att äga!



Karusell! Finns ingen bättre än den om man vill ha guld!



CC! Samma här. Guld är egentligen inte "min" färg men ibland kan man inte låta bli...

Postat av: Viktoria
Publicerad 2010-01-16 20:09:10

Ohhh detta var skitsnyggt! nu blev jag sugen på en guldsminkning!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-16 21:16:06

Oj så snyggt. Har sagt det förut och säger det igen. Den där Centauer väcker habegär. Den är så läcker. Ser ut att vara en gulare version av MADs "Temptress" Har jag fel?

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-01-16 23:21:40

Wow! Så nsyggt, så snyggt! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-17 08:57:53

Viktoria! Vad kul! Blir jätteglad om någon inspireras!



Fru Choklad! Temptress äger jag inte. Min MAD-passion avslutades innan den kom in i sortimentet. :D



Josephine! Tackar!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-17 10:17:40

Underbar festsminkning! Den metalliska lystern är helt fantastisk!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2010-01-17 21:45:51

Whoa! SÅ FINT!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-18 06:06:37

Kerstin! Tackar!



Ifrith! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela