Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

e.l.f Studio Line borstarna

Publicerad 2010-01-17 14:43:47 i ,


I mitt paket från e.l.f fanns tre stycken borstar, eller penslar, i taklon från deras Studio Line. En Small Precision Brush, en Complexion Brush och en Eyeshadow "C" Brush.

Jag älskar mina ögonskuggepenslar från e.l.f som jag har sedan tidigare. Ni som vill kan läsa min recension av deras ögonskuggepensel här. Jag har köpt på mig en massa av den, säkert tio stycken, och använder den varje dag. Det handlar alltså om de som är i naturhår, skulle jag tro. Åtminstone känns de som naturhårspenslar. Alla fall, man hittar dem på hemsidan om man följer den här länken. Akta er dock för den som heter Blending Eye brush för den är inte bra. Defining Eye brush är helt okej men den riktiga vinnaren är alltså Eye shadow Brush. Nu pratar jag alltså om deras vanliga linje, de med vitt skaft. De här penslarna däremot, som jag ska skriva om nu, de svartskaftade, från Studio Line, är jag inte alls förtjust i.

Jag tycker de tre borstar jag testat suger. Köp dem inte. Köp istället de vanliga e.l.f-borstarna för ögonskugga, för de är totalt övergrymma! De nya i taklon får inte med sig speciellt mycket produkt om man använder dem med pigment och heller inte fasta skuggor. De är fantastiska att ha om man använder krämskuggor men faktum är att då klarar jag mig lika bra med fingrarna och en tops. Vill man ha penslar även till att applicera krämskuggor så är dock dessa helt okej. Den lilla penseln har jag provat några gånger för att lägga NYX Jumbopenna under nedre fransraden och där har den ett existensberättigande. Annars kan man ju vässa till pennan lite och ta den där topsen.

Complexion Brush är helt värdelös. Den är avsedd för puder men precis som de andra borstarna så suger den inte upp tillräckligt med produkt och dessutom dammar det mer än med en vanlig gethårspensel.
Även för de som är veganer och använder syntet så är jag äövertygad om att det finns bättre alternativ. Sen är de ju billiga och det kan vara ett argument att skaffa dem om man är ute efter syntethårsborstar. De puder och rougeborstar jag testat från e.l.f's vanliga sortiment har i och för sig inte heller varit bra så även vi som inte har problem med naturhår kan nog hitta bättre borstar någon annanstans.

Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2010-01-17 18:32:17

Köpte också Complexion brush. Den är väl ok men inget att hänga i julgranen egentligen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-17 18:47:55

De låter ju redigt skräpiga. Synd, för de ser väldigt fina ut på sidan, jag var lite sugen på deras flat top faktiskt. Fast jag gillar egentligen inte flat tops nåt vidare, så nej, det blir inget... Trist att de var kassa, men du har ju dina ögonskuggepenslar, och de är ju bra:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-17 19:26:52

Emma! Nej, jag tycker den är rent för hemsk. usch.



Emma P! Ja, jag tröstar mig med de gamla godingarna. Hade skickat dessa till dig om de gått i paketet. Kanske tur du slapp dem. :D

Postat av: Cecilia
Publicerad 2010-01-17 22:15:51

Har du testat smink från elf? Vad tycker du isf ?

Älskar din blogg :)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-01-17 23:01:07

Jag gillar faktiskt min Complexion brush, använder den till mina mer pigmenterade rouger och då blir det bra.

Har också Flat top och den ger ett hyfsat bra resultat för mineral foundation om man som jag vill ha ett tunnare lager.



Deras contour brush är däremot inte så bra, plockar inte upp så mycket och tar en smärre evighet att blenda med.....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-18 06:05:15

Cecilia! Ja, jag testat smink från e.l.f. Om ögonskuggorna skrev jag ganska nyligen: http://sminkan.blogg.se/2010/january/mineralogonskuggeguiden-elf.html

Andra produkter har jag också testat, som läppglans, vilka du hittar i kategorin "Läppar", tror de ligger överst, och så finns det nog något ytterligare i kategorin "Sminkan testar".

e.l.f är ganska ojämna, det finns bottennapp men även det som är helt fantastiskt. Ögonskuggor, rouge och läppstift/gloss är dock prisvärda.



Lina! Kul att de funkar för dig! Jag använder ju inte rouge eller mineraler själv så det är bra att få din input vad gäller det!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-18 09:10:37

Tackar! Ska inte köpa!:P

Postat av: L
Publicerad 2010-01-19 00:20:48



Jag tycker borstarna från Everydayminerals är helt underbara. Har för mig att det är av syntethår, men precis lika lena och härliga som äkta hår. Billig också.<3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-19 06:09:42

Sanna! Bra där!



L! Ja, de är helt okej, har flera från dem jag med. Och Coastal Scents har billiga och bra. Ebay är också en bra fyndplats för penslar.

Postat av: Karolina
Publicerad 2010-01-20 22:38:59

Jag älskar min Complexion Brush och använder den till rouge då jag inte vill ha så kraftig rodnad typ. Kan instämma att den till höger på andra bilden inte är sådär super, men många gillar den till consiler och krämskuggor, men jag tyckte den var lite hård. I övrigt gillar jag elf.

Postat av: Jenny
Publicerad 2010-11-03 16:35:44

Jag alskar mina borstar fran elfs studio line. eyeshadow c brush ar den basta! jag tycker dock att deras vanliga penslar ar skrap... :/


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela