Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Daydreamer Cobolt

Publicerad 2010-01-08 18:16:46 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en gammal sminkning, jag gjorde den veckan före jul, men jag har tjuvhållit lite på den. Jag har här kombinerat Daydreamer och Cobolt, två superbra skuggor från MAD Minerals, ett märke som jag brukar låta bli att använda för att det är så mycket pigment i gängorna på mina burkar, sorgligt med sant. Cobolt och daydreamer är i alla fall underbara skuggor och förtjänar verkligen att komma fram ibland, trots att det genererar i en massa spill. Dessvärre så missade jag brynen rätt ordentligt när jag fotade detta smink, det var tidigt och jag hade bråttom till tåget. Nåja, ni vet ju att jag har bryn, visserligen målade såna, men ändå, och de syns ju i alla fall på ansiktsbilden:)


Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: Fyrinnae Glow Blush Enrapture

Ögon

Ögonbryn: Clarins gamla brynpenna, Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Face Highlighter Mystic

Ögonskuggor: MAD Minerals Daydreamer och Cobolt

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: Indelible Gel Liner Scuba Diva

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Läppar

Läppglans: Clarins Instant Light, Rose någonting

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-08 22:38:41

Så fint! Det är två av mina MAD-favoriter och jag tycker du passar så bra i dem! Lite av ögonbrynet är ju med på bild så det är väl ingen fara. Halsbandet är himla snyggt också, måste jag säga.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-08 23:11:13

Snyggt! Ser ut som väldigt fina skuggor med vackert skimmer. Fint matchat med koftan också :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-08 23:52:52

Sminkan: tack! Det är utan tvekan mina favoriter bland mads skuggor, typ de enda jag använder... Kanske borde testa några av mina andra på nytt, det blev väldigt bra på Mystic tycker jag. Ja, det är sant. Tack, jag tycker jättemkt om det, det är en gammal födelsedagspresent:)



Zizzie: tack! Ja, det är fina skuggor, de har kommit lite i skymundan här hemma bara. Ja, jag gillar ju att matcha:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-09 10:16:04

Riktigt snyggt, Daydreamaer är såå vackert, Cobolt har jag inte men de ser fint ut =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-09 20:28:49

Linda: tack! Cobolt är ännu vackrare tycker jag. Eller kanske inte, Daydreamer är ju också himla fin:)

Postat av: Marina
Publicerad 2010-01-09 23:12:39

Å vilka fina blå färger, de måste jag ju kolla in! Brynen, jag fattar inte vad du menar, tycker det ser bra ut jag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-09 23:43:15

Marina: Tack! ja, det måste du faktiskt, du som är inne i MAD just nu... Nja, alltså jag menar att jag råkade fota så att brynen inte syns på närbilderna... Inte ngt fel på brynen i sig alltså utan bara på hur bilden är tagen.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-10 16:39:57

Åh vad fint. Cobolt är min favorit av de blå skuggor jag har.

Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg
Publicerad 2010-01-10 17:30:20

wow vad fin sminkning!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-10 18:37:06

Väldigt fin blå sminkning. Jag har ju numer Daydreamer eftersom den där beställningen som vi gjorde några stycken på jobbet äntligen har kommit så imorgon får jag mina skuggor (första dagen på jobbet efter ledigheten). Så kommande vecka lär jag använda MADskuggor :) Ska bli roligt med lite nytt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-10 19:27:28

Sminkjante: Tack! Förstår dig, Cobolt är verkligen underbar!



cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg: tack, vad kul att du tycker det:)



Fru Choklad: Tack! Åh, vad kul! Ska bli roligt att få se dig i MAD, de har en del väldigt fina skuggor helt klart...



Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-12 10:10:17

En sminkning helt i mins smak, supersnyggt =) Jag blir nyfiken på gellinern, berätta gärna mer om den!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-12 12:09:30

Kerstin: Vad kul att höra, tack! Det är en jättebra gelliner, jag har bara en, men Sminkan har många fler tror jag. Jag köpte min hos MAD minerals fast de går även att köpa på andra ställen. Tror de kostar typ 9 dollar och de finns i rätt många skojiga färger. Riktigt prisvärda är de tycker jag, det enda negativa jag kan säga om dem är att jag vet att de ett tag hade problem med att deras liners var torra. Vad jag har hört så skickade de ut nya till de som fick en torr utan vidare dock....

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-13 10:11:56

Det låter ju riktigt intressant! Ska helt klart spanas in =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-13 16:33:10

Kerstin: ja det tycker jag gott att du kan göra, de är bra och så pass billiga att man kan köpa flera färger utan att bli ruinerad:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela