Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Daijodan

Publicerad 2010-01-22 21:39:51 i Sminkans EotD,


Här har jag använt mig av blå och silverskimrande pigment för en svalkande men ändå dramatisk sotning. Det är Fyrinnaes Daijodan som spelar huvudrollen. Till den har jag även använt Silver från Makeupcosmetics och Cream Cat från Brite Bird.

Grunden är Dignity från Face. Ovanpå den lade jag sedan Daijodan med fingertoppen. Jag pressade fast den på hela ögonlocket och upp en bit på brynbenet. Silver från Makeupcosmetics penslades sedan från inre ögonvrån upp längs näsan och ut under brynets inre del.

Cream Cat är en matt highlighter som jag tyckte balanserade upp glittriga Daijodan och den metalliska silverskuggan bra. Svart kajal som inliner och lite under nedre fransraden och så glittereyeliner längs övre fransarna avslutade det hela.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-22 21:43:42

Otroligt vackra färger! Det här var verkligen tjudisigt, och vad snyggt det var med glittret. Vad är det för glitter? Jag har faktsikt läst men hittar inte.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-22 22:04:58

Underbara färger! Som en härlig kvällshimmel!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2010-01-23 00:24:01

Ljuvligt vackert!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2010-01-23 00:40:51

Grymt jäkla snyggt och fantastiskt till din ögonfärg. Undrar om inte jag har Daijodan i gömmorna också...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-23 11:32:50

Emma! Jag tycker också det! Älskar Daijodan! Glittereyeliner från Ebay är det. ;D



Kerstin! Tack! Håller med! :D



Ardeth! Tack!



Adrasteiah! Då måste du plocka fram den! Den är underbar!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-23 13:46:35

vackert!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-23 21:34:14

Fina blå färger. Du har fått till övergången mellan den mörkblå och highlightern otroligt bra. Glitter längs övre fransraden blev pricken över i.

Postat av: Kemmy
Publicerad 2010-01-23 22:23:20

Det där var grymt snyggt, och den mörkblåa var grymt fin! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-24 09:02:09

Sanna! Tack!



Fru Choklad! Jag är själv nöjd faktiskt!



Kemmy! Tackar!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-01-24 10:27:25

VAd duktig du är! jätte fint. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela