Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brown Smoke Star

Publicerad 2010-01-20 08:11:26 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


God morgon alla våra kära bloggläsare! Ni minns väl att vi har en tävling tillsammans med Makeupcosmetics där ni kan vinna sju mineralögonskuggor, fem som jag och Emma har valt ut och två ni själva fritt kan välja ur sortimentet. En av de skuggor jag och Emma valde ut till vinnaren är favoriten Brown Smoke. När jag läst era kommentarer där ni tävlar så ser jag att Shiver verkar rätt populär. Den är himla fin så det är ett bra val. Så visade jag ju Centaur från TMM igår i mitt mineralögonskuggeguide-inlägg och kom på att idag kunde jag ju visa Makeupcosmetics motsvarighet till den, Star. Så valdes alltså dagens skuggor. En favorit, er favorit och en dupe. ;D

Så här ser de ut, de tre pigment jag använt mig av idag. Brown Smoke, Star och Shiver. Alla tre är verkligen underbara och jag rekomenderar dem varmt!
Grunden för mitt smink är en jumbopenna från NYX, Golden, och så ligger ögonskuggorna i en vanllig trestegsgradering. Brown Smoke ytterst, Star på mitten av ögonlocket och Shiver längst in i ögonvrån. Shiver har fått följa brynbenets kam för att limma ihop de tre skuggorna ovanifrån. Det är inte tänkt att vara en ton-i-ton gradering (då hade jag valt mer närliggande färger, så klart) utan färgerna ska stå för sig själva men utan att upplevas som ränder i block utan som lite mer diffusa kanter. Som inliner och eyeliner har jag använt en brun penna från Tigi BedHead Cosmetics. Ögonbrynen fylldes i med en blandning av den mörkare och den ljusare skuggan i wet'n'Wild-paletten. Mascara från Yves Rocher. Minns inte namnet på den, men den har ila tub och är väl inte i toppklass. Så var det med det. Jag har sovmorgon och sitter här vid samma tid som jag normalt har dagens första lektion. Ändå är det mörkt utanför fönstren. Nu ska jag fixa det sista innan jag sticker iväg till jobbet. Vi hörs senare! Kram på er och trevlig onsdag!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-20 10:08:54

Ursnygg sminkning! Finishen på skuggorna ser helt fantastisk ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-20 10:57:38

Fantastiskt snyggt och läckert! Och vad duktig du är som fixar en EOTD med MUC nu i tävlingstiderna. Det borde jag med göra känner jag. Får väl se om det hinns med, det kunde vara ganska kul, fast egentligen behöver jag plugga.



Jag har sånt jävla Sigmasug så du fattar inte!!! Jag började recensera bortskitet igår kväll, och gick såklart in på sidan för att kolla priser. Det rosa kitet ser verkligen oemotståndligt ut OCH(!) de har börjat med Retractable Kabukis, modell Too Faced du vet!!! Tror du att jag vill ha eller?! och de finns i tre färger, käre gode gud, jag har lust att kasta mig på golvet och skrika ge mig!:)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-20 11:11:01

Jättefin sminkning. Star har jag totalt missat, jag undrar hur jag lyckats med det. Snygg var den och hela kombinationen med de övriga skuggorna var jätteläcker.

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-01-20 12:19:21

Jättesnyggt igen! :)

Postat av: Sabina
Publicerad 2010-01-20 16:53:50

jättefint =)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-20 18:18:07

Superläcker brunguldig sminkning. Måste göra nått med brunt och guld när teamveckan är slut. Blir väldigt sugen att göra nått i den färgkombon när jag ser din sminkning.

Ja tävlingen ja..... Den har jag så klart deltagit i, men vet du.... När jag var inne igår kväll så blev jag så sugen och tänkte att ja ja jag lär ju inte vinna..... och den vill jag ha och den... och den... och plötsligt hade jag köpt 15 skuggor!!!! men det var ju så billigt... och fraktfritt över 400 kr..... Jag är nog inte klok! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-20 22:38:27

Kerstin! Jo, MUC gör fina skuggor!



Emma! Visst är jag duktig! Och ja, jag förstår ditt Sigmasug även om jag har ett MUS-sug som aldrig blir stillat...



Pamsan! Lätt att missa en skugga när man ser dem som små produktbilder på burkar. Star är dock väl värd att skaffa hem!



Karusell! Tack!



Sabina! Tack!



Fru Choklad! Hahaha, känner igen det där. Man kan inte hejda sig. Som en unge i en godisaffär!

Postat av: Emilia
Publicerad 2010-01-20 22:51:42

Åh så fint!

Postat av: anonym :D
Publicerad 2010-01-21 16:58:06

oj helt fatastiskt vad duktig du är!!! hittade din blogg av en ren slump . tog mig friheten att läsa den hoppas det var okej :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela