Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa med strass

Publicerad 2010-02-14 09:31:04 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


hallå allihop! Idag är det Alla hjärtans dag och även om jag inte tänker fira det på minsta vis så ska ni få en lite mer festlig historia med lösögonfransar och strass. Visst är det kul med strass! Men, som vanligt är jag inte så bra på det... Nå, jag har övar vidare efter att den här gjordes, den har legat och väntat i arkivet, men jag lägger ut den här nu i alla fall och hoppas ni alla fall tycker det är lite kul med en sådan här liten glitterbomb!

Jag har använt den svarta ur IsaDoras Fake Black duo och så en rosa skugga från Makeupcosmetics, Wow heter den. Som highlighter har jag ljuvliga July som ocskå är från Makeupcosmetics. Alla skuggorna applicerades ovanpå en grund av Dignity, min gamla trotjänare från Face.

Jag började med den svarta som skuggades in på halva ögonlocket. Ovanpå den lades sedan Wow, det är där det ser lila ut. Där det inte fanns någon svart skugga kommer den rosa färgen fram och omlott med den ligger July som är en vit skugga med rosa skimmer elelr flash. Under ögat och som eyeliner har jag svart penna, Black Bean från NYX, och under ögat passade jag på att fixera den lite med Amethyst, en lila skugga från e.l.f Studio Line.

Därefter fäste jag dessa fantastiskt fina lösögonfransar från Elise och fyllde i brynen. Strasset är av en ganska stor storlek i blandade rosa nyanser. Det är köpt från Bead Shop. Jag hade någon idé om att göra som Suss och Micromiss brukar göra men jag kom faktiskt inte ihåg exakt hur det ser ut på dem. Nu ser jag vad jag missade. Jag skulle ha satt strass även på brynbenet och blandat med något mindre stenar. Jag tycker ändå det blev lite coolt så jag är inte jättemissnöjd. En rolig sminkning som jag kan göra bättre ändå nästa gång! Efter att jag gjorde den här så insåg jag ju att man kan ha strass på det område som man liksom sminkar och testade det i mina elementhäxor så jag lärde mig definitivt något av att göra det här. Det behöver inte vara perfekt första gången, eller hur. man ska ha roligt och leka och testa sig fram. Hur som helst, det var mitt bidrag för dagen. Hoppas Emma visar sitt smink för jag vet att hon ska ha lösögonfransar med hjärtstrass.Det vill jag se!

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-02-14 10:33:09

Även fast inte du tyckte att det var helt perfekt så avgudar jag denna makeup! Otroligt snygga lila toner, fransar och strazz! Ha en underbar dag! =)

Postat av: Elin
Publicerad 2010-02-14 10:50:15

oj så fint! är så fruktansvärt avundsjuk på hur otroligt duktig och begåvad du är! så nu ska jag gå å öva på en fin makeup!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-14 11:14:34

Du är ju fantastiskt vacker i detta! Tycker att din sminkning är alldeles förtjusande, och strassen är ju supersnygg! Den ser lite mer lila ut på bilderna, men vad gör det, det är ju hur snyggt som helst. Tycker inte att ngt saknas i denna sminkning, den är fantastisk, fem snölyktor:D

Postat av: CC
Publicerad 2010-02-14 12:00:53

Fan vad snyggt!! Speciellt första bilden där man verkligen ser att det är både rosa o lila på samma gång. Och fransarna gav det lilla extra.

Hoppas du får en fin Valentine dag :)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-14 12:04:59

Riktigt coolt! vad tycker du om skuggorna från E.L.F studio line annars? :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-14 12:12:08

WoW, hur läckert som hellst, lila färgen tar fram din ögonfärg. Fransarna är supersnygga och de små lila stenana är sååå fina!



KRAM!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-14 14:45:38

Josephine! Tackar!



Elin! Vad gullig du är! tack!



Emma! Oj då! Det var värst... Tackar!



CC! Ja, det blev väldigt lila med den rosa ovanpå svart. Tackar!



Stephy! Jag vet inte än, har inte använt den så mycket. Verkade mjuk och fin när jag gjorde det här men det är knappast så att jag kan uttala mig än.



Aila! Tack!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-02-14 16:00:39

Superläckert. Fina färger och jag tycker du är superduktig på att sätta strass.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-14 16:55:41

Åh vad fint!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-02-14 19:59:48

Jättesnygg makeup och kul med alla blingade fransar! Jag ska nog ge mig på att blinga ett par av mina! Det verkar ju inte vara så svårt, mer lite pilligt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-14 20:32:39

Sminkjante! Tack! Jag har blivit lite bättre nu!



Sanna! Tack!



Fru Choklad!Jag kan inte blinga fransar. Lämnar det åt Emma. Men det blir fint när hon gör!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-02-14 22:55:06

Vilken underbar sminkning! Supersnyggt verkligen...

Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-15 00:25:50

tycker verklinge du tonat in skuggorna superfint ^_^

strass stenarna är pricken över I:et :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-15 05:54:06

anonym! Tack!



Doolallymakeup! Tack så mycket! Roligt att du gillar den.

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-02-15 14:02:34

Det här vet du att jag älskar. Lila. Mm. Så intensivt men ändå mjukt du fått färgen.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-20 18:13:26

superfint! men jag undrar, dom där strassen, finns det att köpa i nån svensk butik, typ glitter? för jag behöver precis såna men jag behöver det ganska snart :( kan inte beställa utifrån. tacksam för svar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-20 18:33:16

Linda! Jag köpte mina från Bead Shop. Det är svenskt. Om någon annan har vet jag inte.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-25 18:36:45

Vart kan jag finna Bead Shop då? finns det nånstans i stockholm?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-25 21:29:20

Linda! Bead Shop finns på nätet. www.beadshop.se skulle jag tro att adressen är.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela