Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

One Earthy February (K)night in Belfast

Publicerad 2010-02-10 20:51:48 i Emmas FOTD 2010,

När Sminkan och jag kikade igenom januaris kavalkad tillsammans så upptäckte vi till vår, eller i alla fall min, fasa att jag inte hade gjort en enda grön sminkning. Illa! Jag kände alltså att det var dags att bjuda på lite mer grönt så förra fredagen när jag skulle träffa några vänner för take away och singstar så passade jag på att göra en grön sotning. Som lite kuriosa så använde jag faktiskt exakt samma skuggor även torsdagen innan, fast då på ett annat sätt och i en lite enklare och mer skolanpassad sminkning. Jag tycker i alla fall att skuggorna är galet snygga ihop och jag älskar verkligen Ardell Hotties… Sen är jag otroligt förtjust i Earthy från Elf, ja förresten alla Elf-skuggorna jag har testat, närmare bestämt Golden, Earthy och Wild från mineralsortimentet. Jag tycker att alla är fina och blir intensiva och skimrande på huden, mycket vackra. Är ni sugna på att testa själva så kostar de endast 36,60 kronor styck här, ett mycket bra pris. Ja, jag har förresten mineralrouget Rose från Elf här med, tycker det passade väldigt bra ihop med sminket. Jag är faktiskt enbart nöjd med den här maken, täcker inte säga något dåligt om den. Jag tycker jag är fin här, så det så!


Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive
Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Fair Intensive

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: E.l.f. Mineral Blush Rose

Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Fyrinnae One knight In Belfast och E.l.f Earthy

Highlighter: Makeupcosmetics February

Eyeliner: MAC Fluidline Shade
Mascara: Imju Fiberwig

Lösögonfransar: Ardell Hotties
Läppar
Läppglans: Lancôme Juicy Tube Pamplemousse


Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-10 20:55:02

Åh! Det var ju jättevackert! Grönt klär dig så, speciellt till ditt hår, och jag älskade tonen på färgerna och jag älskade eyelinern! Som vanligt är du oerhört vacker!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-02-10 21:24:00

Ett sammanfattande ord: SUPERSNYGGT!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2010-02-10 22:02:07

Riktigt riktigt fint! Passar så bra till dina ögon!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-10 23:44:43

Sminkan: tack! jag säger inte emot, jag är väldigt nöjd faktiskt. Och du är en raring:)



ewe: Tack så mkt:D



Adrasteiah: tack! jag tycker med att det blev bra till min ögonfärg. Jag är ju ganska galen i grönt:)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-10 23:46:37

det var verkligen en fin nyans till dina ögon! super fint!

Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-10 23:53:09

Oh älskar rubriken ^_^

Jättefint.

Är det dina fransar? shit så fina i så fall

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-02-11 00:00:31

Jaa visst blev det fint, var jätteglad över bilderna :D



Hahha ärligt talat så märkte jag inte av min puff att den gav nå skimmer, fast jag typ stod å slog på mig själv (A) Men den är ju så rackarns söt, ville ha den ändå :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-11 00:07:18

Stephy: tack söta du! Jag tycker jättemycket om färgerna!



doolallymakeup: haha, ja visst är den rolig:) Tack så mkt! Och nej, det är verkligen inte mina fransar, jag har lösisar, Ardell Hotties. Mina fransar är modell skandinaviska och ganska ynkliga. Men de här fransarna är himla snygga, mina favoriter just nu. Missade helt enkelt att skriva in dem, ska fixa det...



Hanna: Alldeles strålande snyggt! Nej okej, då kan den alltså fortsätta ligga och vara söt i lådorna då:)Och jag har ju ändå fått den, så det spelar ju knappast nån roll...



Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-11 00:13:57

haha ok jag menade inte att "dissa" dina ^_^

men du har iaf satt på lösisarna så bra att man inte kan se det ens Super!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-11 10:53:00

vackert Emma!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-02-11 11:13:45

Jag tycker också att du är fin i den här sminkningen! Och alla andra också förvisso, men jag gröna skuggor är mina favoriter :)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-02-11 13:24:48

Snyggis :) Och sjukt billigt smink.. jag ska gå in där genast och kika :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-11 14:35:09

doolallymakeup: haha, det är ingen fara, jag tog det inte som en diss. Jag klarar av att dissa dem så bra själv;)Och tack, fransfästning är ju inte alltid helt enkelt...



Sanna: Tack så mkt snälla Sanna!



Isabell: Tack, vad roligt att höra! Åh, jag håller med dig, det är ngt speciellt med grönt, inte bara i skuggsammanhang utan alltid;)



Vanessa: Tack:) Japp, det är superbilligt, men verkar vara lite utplockat just nu. Nåja, det kommer väl in i lager igen får man tro...

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-02-11 15:10:59

Det är så roligt, för Pamplemousse är det första Juicy Tubesglosset jag någonsin köpte (och faktiskt det enda). Det var så stort och omtalat där i början, med Paris Hilton och allt. :) Och Too Faceds primer köpte jag från Bellme.se för någon dag sedan och fick hem så sent som i går. :) Testade det i går kväll och det var GRYMT!!!



Toppenfin sminkning, hur som helst! Grönt är hemskt fint. Det blir kanske grönt+primer även för mig i morgon, om jag hinner och orkar. Synd nog orkar jag generellt sällan fixa med skuggor .. Jag drar på fetingeyeliner och så är det bra med det. Synd, egentligen!



Kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-11 15:45:46

Miss Pussy: haha, det är mitt första och enda juicy tube också:) Har noll koll på vad det har med Paris Hilton att göra dock. Jag köpte det för att det var fint, luktade grapefrukt (älskar grapelukt) och Kicks hade nån klubbkampanj på dem. Det är väl hyfsat trevligt, men inte sådär superfantastiskt. Iihh, var det Shadow Insurance du köpte? Jag kommer nog snart behöva en ny... Funderar på om jag ska ta en UDPP istället, kan ju vara kul att testa, men samtidigt så gillar jag ju denna himla mkt.



Tack! vad kul att du tycker det:) En rejäl eyeliner är superfint ensam, men jag tycker att min eyeliner ser så hackig ut om jag inte har lite skuggor med. Grönt + primer låter som en bra plan tycker jag:)



Kram

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-02-11 16:12:37

Du vet, det var Juicy Tubes och Paris Hilton i alla sina rosa Juicy Couture-dressar .. typ 2004 eller så. Det var så sjuuukt hajpat!



Ja, Shadow Insurance. Är jätteglad för det! Mina ögonlock är ju lite hängiga, men jag kunde väl aldrig tro att det där "stuffet" skulle vara magiskt. Jag bara VÄNTADE på att det skulle gå som vanligt med skuggan - in i vecket som bildas - men inte då! Ett mirakel!! :D



Får se om det blir något smink alls i morgon. Nu på eftermiddagen känner jag mig plötsligt febrig och illamående .. Buhu! Jag som skall klippa mig i morgon!



Postat av: Emilie
Publicerad 2010-02-11 17:01:48

Emma P : Ja! Det var ingen ide att beställa för det fanns knappt någonting av det jag tänkt beställa i ursprungsläget. Visst ett par läppglans hade jag väl kunnat beställa men man vill ju få ihop lite om man nu ska kasta iväg en beställning :P

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-11 18:46:44

oj vad vackert...väldigt fint :)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-02-11 20:33:20

Sv : Ang The wedding inlägget :p ..Tack ! Jag var faktiskt jätte nervös när jag skulle sminka och jag var jätte noga o försiktig men jag jätte glad till slut kände mig fin och glad :) Och jag fyller 22 år nu i mars (: och nu måste jag också fråga :P.. hur gammal är du och vartifrån :)

Puss

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-02-11 20:36:53

haha nu ser jag hur jag har skrivit och jag missade massa små ord bara för jag blir så glad när jag tänkter på den dagen :P.. men jag glömde säga att jag ska lägga upp nån bra hel bild så man ser bättre på klänningen o så :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-02-11 22:29:55

Den här sminkningen gillar jag verkligen! Ska ge mig på nåt grönt imorgon tror jag :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-14 09:53:12

Åh så fint! Du passar väldigt bra i grönt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-14 22:24:18

Miss Pussy: Aha, då förstår jag vad du menar:) Trodde hon hade gjort reklam för dem och det hade i så fall fullständigt undgått mig...



Ja, visst är den fantastisk! jag hade också massa problem med creasande skugga innan jag testade den, men Shadow Insurance klarar biffen:)



Usch då, men förstår hur du känner, jag har med känt mig hängig och tagit det lugnt med sminket nu i helgen. förutom ett litet boktema som ju såklart skulle göras;)



Emilie: nej jag såg det, väldigt trist och konstigt. Hoppas att det kommer in igen, jag skulle med kunna tänka mig att handla lite...



Linda: tack så mkt sötnos!



Vanessa: Du var otroligt fin, men förstår att det kändes nervöst att smink sig den dagen. Kan ju vara en anledning till att folk vill ha sin brudmake gjort av nån annan, fel dag att misslyckas med eyelinern på grund av skakande händer liksom...



Jag är 24 år och kommer ifrån Motala. Pluggar i Örebro just nu, men bor fortfarande i Motala då min kille jobbar här. Var bor du nånstans? jag är säker på att jag har läst det, men du vet minnet, det är kort men bra:)



Zizzie: tack snälla du! jag med, är väldigt nöjd med den:)



Kerstin: Åh tack Kerstin! Tycker alla är fina i grönt iofs, det är ju en så vacker färg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela