Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Isis Purple

Publicerad 2010-02-24 17:24:10 i Naglar i lila,


Jag hade vansinnigt bråttom här, om ni undrar, för jag lackade om naglarna efter klockan 16 och då försvinner dagsljuset oerhört fort, i alla fall än så länge, och jag ville fota innan det var för sent.

Det är ett av lacken från Cleopatra kollektionen som Nubar släppte förra året. Den här färgen heter Isis Purple, men jag tycker den är mer rosa än lila. Lite blåbär i grädde kanske, men det är rosa i min bok. Rosalila kanske, men inte lila.

Hur som helst, det är ett krämlack som täcker med två tunna lager och torkar på tio minuter även utan snabbtorkande överlack. Jag har testat. Jag hade nämligen så bråttom att jag rusade ut på min snöiga balkong med kamera och naglar utan att ha dragit på överlacket. Trots att det alltså inte hunnit torka alls innan jag började fota så var det helt torrt när jag väl kom in igen och fortsatte min tillagning av pasta med tomatsås. Inga hack eller stötmärken blev det ens, trots att jag trodde det flera gånger. Högsta betyg på den fronten alltså.
Färgen är lite speciell. Inte nödvändigtvis snygg, men den tilltalar mig på något vis ändå. Jag kan inte låta bli att gilla det trots att det är lite väl samma samma som min hudton och  ger mig en lite hjärtsjuk look på fingrarna. Jag har ju suktat efter Cleopatra-kollektionen länge och då även dessa lite knepigare färger. De mörklila är ju givna liksom, men blåbärsgrädde? Ja, jag brukar ju vara kallsinnig till den här typen av färger men inte den här gången. Ett finfint lack!

Kommentarer

Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-24 17:42:48

Sån härlig färg, väldigt retro enligt mig får mig att tänka på en gamla amerikansk bil hihi. Jag diggar färgen ^_^

Postat av: CC
Publicerad 2010-02-24 18:38:21

Jag älskar färgen :) Riktig Metalbarbienyans

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-24 18:53:51

Det är en väldigt speciell färg helt klart. Fint fast ändå inte liksom:) Tycker att det passar bra till din hudton dock.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-02-24 19:31:10

Jag gillar det. Det känns fresh, lite östermalm.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-02-24 22:14:51

Det var väldigt fint på dig!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-24 22:22:19

Jag gillar det verkligen!

en bägare med blåbär o vanilj ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-25 06:07:57

Doolally! JA, definitivt retro!



CC! Ja, det kan jag tänka mig. Men jag visste inte att du gillade krämlack?



Emma! Vi är helt överens!



Fia! Kanske det. Hm... Östermalm känns lite jobbigt på en gammal bohem. ;D



Miss Pussy! Tack!



Sanna! Ja, det är definitivt lite youghurtvarning på det. Eller Smoothie. :D

Postat av: CC
Publicerad 2010-02-25 12:26:28

sv: nä är inget fan av krämlack, men det är ju bara att dra över lite glitter haha


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela