Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Neutrala toner

Publicerad 2010-02-26 17:42:00 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Fredag idag! Hurra! Jag tänkte vara lite festlig men inte så färgglad för ikväll är det fredagsmys och lite, lite party! Ibland vill man inte ha en massa färger på ögonskuggan utan känner för en enkel, neutral färgskala, kanske till och med en ljus sådan. Alla fall händer det mig ibland att denna längtan griper tag i mig och då är det ofta den neutrala paletten från Coastal Scents som kommer fram.

Det här är en utmärkt palett om man vill göra klassiska sminkningar i mjuka, neutrala färger vilket jag vill idag.

Här ser ni de tre skuggor jag använt till dessa markerade med min favoritögonskuggepensel, den från e.l.f. Det är den jag använt här också. Samma pensel till alla tre skuggorna.

Basen är Dignity, en krämhighlighter från Face Stockholm. Ovanpå den lade jag först den lite guldiga bruna, som ni ser på den första klickbara bilden, på hela ögonlocket. Den lite mörkare gråbruna fick definiera globlinjen och den ljusa använde jag som highlighter. Så enkelt var det. Sen blendade jag dem länge och väl för att få en nästan osynlig övergång mellan skuggorna.

Eyeliner i mörkbrunt längs övre fransraden och brun kajal från Lancome som inliner och i fransrötterna nedanför ögat. Lösögonfransar från Red Cherry. Brynen fylldes sedan i med brynskugga från min Wet'n'Wild brynpalett och då passade jag på att använda den mörka färgen jag tog till brynen även som uppmjukare över eyelinern längs övre fransarna och så den ljusare bruna brynskuggan under ögat ovanpå kajalen.

Ja, det är alltså min fredagslook och jag hoppas ni får en lika trevlig fredagskväll som jag hoppas att jag själv får.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-26 17:59:14

Fin som bara den! Extra kul att se bilder på produkterna =)



Hoppas att fredagsmyset blir mysigt o bra!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-26 19:11:54

Åh Sminkan, jag har varit sugen på just den här SC paletten men har inte slagit till ännu. Hur är skuggorna, skimmrande/matta? Hur är pigmentering? Kan inte du berätta lite, pliiiiiz?!

Postat av: Josephine (makeuponista)
Publicerad 2010-02-26 19:43:46

Riktigt snyggt, paletten ser jättebra ut =)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-02-26 19:49:24

Vad snyggt det var att "sota" eyelinerspetsen!:)

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-02-26 22:22:43

Oh så fint! En riktigt marybethsminkning :D Roligt att se dig i något så enkelt och klassiskt, du gör det hur bra som helst, också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-27 08:43:42

Kerstin! Tack!



Aila! De är blandade, finnsbåde med skimmer och matta. De är riktigt bra. Jag är supernöjd med min palett. Först var jag lite tveksam, men nu älskar jag den. Den är välkomponerad och skuggorna håller god kvalitet.



Josephine! Tack!



Ewe! Tack! Ja, den blev lite suddad i spetsen. Var nog inget medvetet men håller med om att det blev ganska bra.



Marybeth! Tack! Jag gillar ju att ha "enkla" sminkningar också, fast den är ju egentligen lika som alla andra jag gör bara med ljusa färger. :D



Postat av: Fia
Publicerad 2010-02-27 09:04:27

Åh, vad snyggt! Den looken kör jag på ikväll!

Postat av: Aida
Publicerad 2010-02-27 13:17:51

Denna sminkning passar dig riktigt fint!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-27 16:36:56

Guh va fint! Underbara frallor!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-27 17:09:39

Enkelt men väldigt väldigt snyggt!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-02-27 19:20:04

Jättefint och "mjukt", om du förstår vad jag menar ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-27 20:57:49

Fia! Vad kul! Härligt om man kan inspirera!



Aida! Tack!



Sanna! De är himla fina, faktiskt, de fransarna.



Linda! Tack!



Isabell! Tack! Ja, jag förstår vad du menar. Håller med.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-02-28 11:01:51

Ibland så är neutrala toner det vackraste och det enda som känns rätt. Jag har kört med det nästan hela veckan eftersom jag dels varit stressad och dels för att jag gett mig den på att jag ska bli kompis med matta skuggor så jag har köpt mig fyra nyanser brunt från MAC som jag fixat runt med. Är jag stressad blir det ofta neutrala färger för där känner jag mig säker och vet att det blir snyggt eftersom det länge var mina favoritfärger. (Sedan började jag läsa sminkbloggar och spårade ur fullständigt ha ha.)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-28 11:12:27

Fru Choklad! Ja, ibland är det så att man riktigt längtar efter de neutrala färgerna. Är jag stressad hoppar jag dock över sminket helt. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-01 10:41:08

Så fantastisk snyggt! Färgerna gör sig toppenbra mot dina gröna linser och de fransarna är så snygga!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela