Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lilabrun

Publicerad 2010-02-06 06:24:28 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Det är lördag idag men jag ska iväg och jobba lite alla fall. Stackars mig... nej, kanske inte, men det var tungt att kliva upp i vanlig tid en sjätte dag kan jag säga. Hur som helst, ni ska få en liten jobbanpassad sminkning idag trots att det är helg. Emma kan säkert bjuda på något mer glamoröst senare om vi alla är snälla. ;D

Med skuggor från min Hot Pots-palett skapades denna makeup. Det är en grund av Dignity och ovanpå den två nyanser av rödlila/rosalila ögonskuggor med mycket skimmer. De är placerade på ögonlocket upp till mitten av brynbenet, den mörkare längst ned och den ljusare uppåt. Brun skugga i globlinjen och så blendades allt kraftigt. Highlighter är Brite Bird Cream Cat. Eyeliner från MsChic i brunt och blå penna, Atlantis från IsaDora, som inliner.
Samma penna som användes för Vattenhäxan i måndags faktiskt. En snabb och enkel makeup som funkar bra om man vill ha lite diskret makeup men ändå färg en vardag.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-06 09:40:44

Hu, vad jobbigt med lördagsjobb! sminkningen är jättefin! I synnerhet Atlantis, jag blir mer nyfiken på den varje gång du visar den =)

Postat av: fia
Publicerad 2010-02-06 11:14:07

wow det va snyggt , ska själv testa , det är så kul att få tips från din sida det gör att man vågar lite mera .

det tackar jag för .

kram .

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-06 11:38:18

Du är jättefin!Men jag blev ledsen när jag läste inlägget för jag hade glömt att du skulle jobba och hade planerat att vi skulle prata när jag åt frukost... Nåja, så kan det bli, hoppas att du har det bra på jobbet iaf.

Postat av: Maria
Publicerad 2010-02-06 13:46:27

JÄTTEfina färger! Mjuk och fin skuggning, helt perfekt till en lördag med jobb kanske..? :(

Postat av: Chris
Publicerad 2010-02-06 14:55:24

Tack för väglednigen i pigment-jungeln. Ska nu bara reda ut vilka Fyrinnae-pigment jag vill ha. ;)

Tjusig makeup som alltid.



Uuu, jobbigt med lördagsjobb: det var min jobbhelg nu med. Vad jobbar du med?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-06 15:21:30

Kerstin! Tycker du ska prova en Atlantis. Isadoras pennor kostar ju under 70 kronor och de är fantastiskt bra.



fia! Vad roligt att höra! Tack så mycket!



Maria! Ja, det är nog en utmärkt lördagsjobbsminkning! ;D



Chris! Åh, ska du beställa nu från Fyrinnae? Polar Bear och Shinkirou måste du ta! Och Shrouded in Gold och Little Red's Pet Wolf. Alla de är bra, neutrala skuggor med superkvalitet!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-02-06 16:58:54

Ha ha så lustigt! Jag är lila och gul idag. Fy för att behöva gå upp tidigt för sjättedagen i sträck. Jobbigt. Även om jag inte sover jätteläng på helgerna så är de där extra timmarna guld värda. Hoppas att du får ta igen det imorgon.

Väldigt fin makeup. Atlantis var en väldigt fin färg på penna och passar perfekt på dig. Den lyfter fram den vackra färgen på dina ögon. Jag håller inte alls med den där skolan som säger att man inte ska ha blå färger om man har blå ögon osv.

Har sett dina snygga häxsminkningar tidigare i veckan men jag är så slut av jobbet att jag inte orkat skriva varken kommentarer eller egna inlägg. Ska försöka skärpa mig :) Ha en fortsatt trevlig helg.

Postat av: dorion
Publicerad 2010-02-06 16:59:27

snyggt, älskar den blå pennan under!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-06 22:16:41

Jätte fint sminkis! så fint när man har blått för det livar upp! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-07 10:46:08

Fru Choklad! det gick rätt bra att jobba faktiskt. Men skönt att vara ledig idag. ;D

Hoppas du orkar komma igång med bloggandet och sminkandet igen!



Dorion! Ja, den blå pennan är verkligen användbar!



Stephy! Ja, blått är en underbar accentfärg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela