Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tuch

Publicerad 2010-12-04 14:04:00 i Sminkans EotD,


Dagens makeup är jag riktigt nöjd med. Min favoritskugga från MUS är Tuch, som ni vet, och jag gjorde ju en lång rad sminkningar med den för ett tag sedan. Jag har så klart inte glömt bort den så här är den igen!

GOSH! stiftskugga som bas, svart kajal som ram runt ögat och så Tuch i globlinjen. Svart kajal runt hela ögat och en blå skugga från Coastal Scents ovanpå den svarta pennlinjen. En offwhite skugga från Coastal Scents som highlighter och på ögonlocket.

Som ni ser så har vi haft sol över Stockholm idag. Eller först var det snöstorm men sen blev det sol. Nu är det jättefint med solens gyllene strålar över gnistrande vit snö. Jag är mer och mer förtjust i vintern. Förra året var det verkligen vackert och den här vintern har ju också börjat lovande. Bara snöröjningen skulle funka bättre så skulle det vara kalas!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-04 15:01:44

Fantastiskt fint och elegant! En vacker dag ska jag slå till på en egen Tuch =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-04 15:13:57

Kerstin! Ja, den är himla fin och bra!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-12-04 17:12:53

Så snyggt! Själv använder jag knappt min Tuch, måste, måste, måst göra det! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-04 18:26:04

Mycket snyggt! Tuch är himla fin, även om min favoritskugga från MUS nog snarare är Cupol eller Tribecca.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-05 20:51:28

Oj, oj, oj, oj, superfint! Jag älskar alla sådana där gråbrunbeigea nyanser.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-06 05:56:52

Josephine! Ja det tycker jag du ska för den är ju superfin!



Emma! Ja, men ingen av dem har den obestämbarhet över sig som Tuch har.



Miss Pussy! Jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela