Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkans Sabina och Tuch

Publicerad 2010-12-12 12:14:00 i Sminkans EotD,


Dags för en sminkning med Sminkans Sabina. Det är en ögonskuggetrio som Sanna gjorde efter mina önskemål till sin bloggkollektion. Ja, Sannas märke är alltså Brite Bird, Sveriges bästa indie-mineralmakeup! Sabina skapades med inspiration från min katt, Sabina, och därav namnet.

Här är en makeup med GOSH! stiftskugga som bas och så blå kajal runt ögat som ram. Tuch från Make Up Store på ögonlocket och så den antikguldiga från Sminkans Sabina-trion från inre ögonvrån och utåt. Den är utmärkt att blenda och jobba med. Perfektion! Highlightern är en gråvit från Coastal Scents Hot Pots.

Sabina, min katt, måste vi ju titta på också. Tyvärr så dog hon i en hjärnblödning i slutet av september 2009. Hon efterträddes av Siri som ni ju alla känner efter höstens dramatiska sjukdomsförlopp när hon förlorade ögat. vi kan konstatera att jag haft otur med mina husdjur på sistone. Förhoppningsvis kommer de två jag har kvar nu må bra och leva länge. Nu till Sabina. Så här såg hon ut i juli 2009. Jag saknar henne...

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-12 12:29:58

Vilken vacker sminkning! Den trion skulle jag vilja ha.

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-12-12 13:48:20

Vacker sminkning och vacker katt!

Vilken är den blå kajalen? Fin mörkt blå så vitt jag kan se.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-12 14:07:44

Ljuvligt vacker sminkning och fin Sabina-bild!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-12-12 15:18:22

Dom männsikor som inte fttar att man orar sig för och sorger sina husdjur precis som man gör med människor, saknar IMHO nån viktig kemikalie i hjärnan - snällt uttryckt.

Går det bra för Siri med bara ett öga? Ge henne en puss från Arwen (som nog inte har en aning om vad akkater är LOL).



Och du - sminkningen är lika vacker som alltid :-D

Postat av: Honi
Publicerad 2010-12-12 16:25:17

Förstår att du saknar henne, jag får ont i hjärtat när jag tänker på att man nångång måste vara utan dom små älskade djuren :(

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2010-12-12 17:16:46

Vilken skönhet, lilla Sabina. Jag har också katt, en Tigressa, som jag haft i fem år nu. Det är verkligen hemskt att förlora sina djur. Jag har förlorat hästar och katter genom åren... Mina älsklingar. <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-12 17:33:34

Fina Sabina! Det var verkligen tragiskyt när hon lämnade dig så plötsligt, hon var en väldigt fin katt. Men fint att hon hyllats med en skugga tycker jag! Och fint smink med...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-12 19:10:09

Nailtastic! Vi får hoppas Sanna öppnar upp Brite Bird igen!



Vikab! Deep Blue Sea från MUS är det.



Kerstin! Ja, Sabina var en sötnos!



Wolfie! Man saknar dem enormt. Alla mina djur jag haft finns med mig i tankarna varje dag.



Honi! Ja, men man får hoppas att de hinner leva långa liv och bli så gamla att man hinner förbereda sig mentalt.



Lillasyster! Ja, jag vet vad du menar. Jag har förlorat hundar och andra djur med. Man minns dem alltid...



Emma! Ja, det var hemskt. Tycker också det är bra att hon fick en ögonskugga. Då kan jag tänka på henne lite extra när jag använder dem.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-12 22:15:29

jättefint! jag blir helt varm i hjärtat!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela