Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Glow Up Already

Publicerad 2010-12-27 21:03:00 i Naglar - glitter för layering,


Glow Up Already! är ett av glitterlacken från Burlesque. Jag hade verkligen inte tänkt köpa ett enda av dem men sen slog det slint och jag beställde tre för att fylla ut en order från TD. Glow Up Already är först ut att testas och jag är inte imponerad.

Visst glittrar det men det är tjockt och kladdigt att måla med. Inget roligt alls faktiskt. Det går knappt att få en snygg "halvnagelsglittermanikyr" och det är till det jag köpt dem. Det är för tjockt helt enkelt. Naglarna ser buckliga och klumpiga ut med det på. Jag ska ha i massor av thinner sen, kanske blir de bättre då, men nu är det en mardröm. Hoppas de andra två är bättre.

Basen för manikyren är Mavala Bronze Green.
Och eftersom jag inte alls gillade hur det här blev så lades det till mer och mer glitter. Det blev Barry M's Iridescent Glitter och Hologram Glitter som extra allt:

Det blev ju bättre men inte bra så det hela slutade så klart me en helt ny manikyr...

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-27 21:46:41

Jag tycker det ser jättefint ut! :-)

Postat av: Ingela
Publicerad 2010-12-28 08:24:43

Har kikat på dessa då jag tycker de ser underbara ut men kanske tur att jag inte köpte något då...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-28 12:19:20

Nailtastic! Jaså? Jag tycker skarven blev för skarp och glittret mer som en blobba på nageln. För segt lack, liksom.



Ingela! Andra har ju prisat dem så jag kanske bara fick en flaska som varit otät i korken.

Postat av: Vanesa
Publicerad 2010-12-28 18:04:39

"halvnagelsglittermanikyr" är mycket lättare att göra med lös glitter :) Jag har försökt med glittrig nagellack men det bli inte alls den snygga resultatet som med lös glittret :)

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-12-28 20:18:59

Tyckte det var fint men kanske som du säger blev lite ojämnt.. Inte helt lätt om lacket är tjockt och segt.. Jag är verkligen inget proffs på att måla nagellack så jag skulle garanterat faila.. Jag har suttit och tittat igenom typ alla dina NOTD nu ikväll.. jag har snöat in på nagellack nu när jag hittat den där Depend Dip-in removern.. Det blev helt plötsligt så mycket lättare att ta bort lacket och då blev det också roligare att måla.. :D



Så, kära Sminkan.. jag undrar om du kan tipsa mig om var jag kan köpa lack? Jag vill hemskt gärna ha China Glaze, måste samla på mig de lack jag inte har ur Retro Diva-kollektionen och så vill jag ha några Opi.. Jag är helt vilsen gällande var jag ska handla och har letat runt i massa bloggar och läst men blev inte jättemycket klokare.. Jag tänkte nästan köpa dom på tradera eller kicks ett tag men det känns så skruttigt när jag vet att det går att få dom så mycket billigare.. Jag har i alla fall fixat så att jag kan handla med Paypal nu, ett steg framåt! Jag är jättetacksam om du orkar ge mig några råd ang detta..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-28 21:29:02

Vanesa! Ja, men jag föredrar nagellack. Och andra nagellack än detta fungerar ju bättre. Alla fall tillräckligt bra för min smak.



Marybeth! Jag handlar helst från www.8ty8beauty.com som har China Glaze och mycket mer. OPI kan man köpa från Trans Design. Jag handlar helst från 8ty8 om de har märket för 8ty8 är snabbare och skriver alltid gåva på paketen så man slipper fastna i tullen. ;D

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-12-29 11:50:41

Tack :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-12-30 19:18:00

Jag har inga som helst problem med mitt och är väldigt förtjust i det. Då har jag visserligen det på hela nageln men ändå

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-30 22:53:49

Kajalen! Ja, det funkar kanske bätte. Men formulan är usel på min. Tror korken varit otät...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela