Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MNY 545

Publicerad 2010-12-15 11:11:00 i Naglar i lila,


MNY 545 är ett tråklila skimmerlack utan några speciella egenskaper alls. Lite segtorkat är väl ett minus och det krävs tre lager minst för täckning men det gick lättare att måla med än de andra jag provat från märket. Färgen är dock så trist att klockorna stannar...

Ljuslila med askton. Skimmer och något som liknar frostfinish i mina ögon. Lite penseldragsmärken kan anas. JAg undrar om jag kommer använda det igen?


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-15 16:50:47

Ja, tråklila var ju tyvärr en rätt träffande beskrivning av det här lacket. Trist, helt enkelt.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-15 18:35:28

inte min smak. Jag är inget frostfan heller för den delen. men dina naglar ser fantastiska ut:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-12-15 20:59:37

Jag tyckte nog faktiskt det var lite fint.. =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-16 12:52:12

Nailtastic! Japp.



Sanna! Nej, håller med om finishen. Och tack för komplimangen!



Roxcat! Okej, ja, man får ju tycka olika. :D

Postat av: CC
Publicerad 2010-12-16 13:50:09

Haha, jag gillar ofta de lack som du tycker är trista ;) kanske för att jag byter lack så sällan och vill att det ska passa till allt liksom, smink, kläder. Så denna känns som en bra färg för det :)

Postat av: Desirée
Publicerad 2010-12-16 16:32:02

Dina fina naglar räddar färgen en aning men nja. Är det inte lite förolämpande mot alla dina andra döfina lack att använda den där färgen igen?

Postat av: Fia
Publicerad 2010-12-16 17:49:24

Jag håller med övriga och tycker att dina snygga naglar kan sporta vilken färg som helst. Jag får lust att dekorera det, kanske med kracklack, glittertippar eller zebraränder.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-16 18:41:24

CC! Ja, men jag tror inte du skulle gilla den i längden faktiskt för den har en så trist ton. Frostfinishen kanske?



Desirée! Jo, absolut!



Fia! Ja, om det ska fram igen får det nog bli så.

Postat av: Lisa
Publicerad 2010-12-17 23:35:46

Om man vill skulle man kunna säga att det nästan är ett duochrome. Iallafall efter flera lager och i stark belysning. Jag har det också på mig nu - Iggy fick välja vad jag skulle köpa och ha på mig. Jag är inte så impad heller

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-18 13:22:41

Lisa! Jag har inte sett det duokroma, bara ful frostlila, tyvärr. :(

Men, det finns ju andra fina lila så varför sörja? :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-18 13:22:41

Lisa! Jag har inte sett det duokroma, bara ful frostlila, tyvärr. :(

Men, det finns ju andra fina lila så varför sörja? :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela