Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Combat Khaki

Publicerad 2010-12-07 14:55:00 i Naglar i blågrönt&turkos,


Combat Khaki är inte alls vad jag tänker på när jag tänker khakigrönt. Det är mer blågrönt i mina ögon. Det är dock ett supertäckande lack, här ser ni ett lager, och rätt lätt att lacka med. Torkar fort, bra kontroll på formulan och med IsaDoras gamla flaska och pensel vilket underlättar mycket för en som likt mig har smala naglar och skakiga händer.

Ett snyggt lack som behöver överlack för att få glans. Helt klart värt att köpa, alla fall i den flaska jag har. Jag betalade 59 kronor på Kicks för denna och det är alltså den gamla flaskan med 12 ml till skillnad från den nya, svindyra, som kostar samma men innehåller hälften.

Kommentarer

Postat av: Lovisa
Publicerad 2010-12-07 15:56:21

så fin färg:D

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2010-12-07 16:01:15

Riktigt snygg! Nu kan man ju köpa Isadora med gott samvete igen, mer i flaskan tjoho!

Postat av: feline
Publicerad 2010-12-07 16:49:58

Fatta att jag hittade dessa flarror på mitt Kicks idag! Typ bakom en massa hyllor... xD Men att de kostar 69:- i Väsby?! Weird. Och jag ju redan hade alla jag ville ha egentligen, men köpte Hunter Green som jag hittills ej sett på liten-tönt-flaska.

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-12-07 17:02:45

Jag tycker inte heller namnet passar på det här lacket riktigt, men det är fint iaf!

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2010-12-07 17:22:04

Superfint lack men som sagt, kanske inte bästa namnet:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-07 17:41:13

Lovisa! Den är helt okej!



Nails by Bellan! Ja, det är bra. ett tag var de värsta lurendrejerna med pyttelite i flaskorna och samma pris...



Feline! De var nog på något erbjudande när jag köpte dem då? Hade väl tur!



Roxcat! Nej, namnet är helt missvisande. :D



Nail Polish Junkie! Ja, lacket är helt okej men namnet galet.

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-07 18:09:24

Väldigt snyggt lack! Jag avskyr Isadoras vanliga, små flaskor och hemska pensel, men jag köpte några lack i de stora flaskorna när jag hittade dem i en Kicksbutik i Stockholm. Dock inte det här, vilket jag ångrar nu.

Postat av: jbrobeck
Publicerad 2010-12-07 18:57:38

This is such a beautiful color! Prettier than the Chanel they were copying!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-07 18:57:39

Visst är det fint! Jag tycker heller inte alls att det är khakifärgat, men nyansen är ovanlig och fin ändå!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-12-07 20:22:56

Visst är namnet missvisande? Jag håller med. Men färgen snygg! Jag har inte tänkt på att de gamla flaskorna är större, bara tänkt på att de nya är snyggare (typiskt mig!).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-07 21:43:53

Maja! JA, jag hade inte tänkt köpa de här alls men gjorde det när jag var och shoppade till lackbytet med My Lucid Bubble-Kris för hon ville ha de här lacken. När jag stod och höll i dem slank de liksom med hem för då började jag tänka at de kanske var rätt fina ändå.



JBrobeck! Yes, I agree! It is a pretty color and I really liked it much more than I expected.



Kerstin! Jag har kommit att gilla det mer och mer.



Makeupoholic! Jag tycker de gamla flaskorna med svart kork och tyngre flaska är snyggare. ;D

Postat av: Ida
Publicerad 2010-12-07 22:24:50

Riktigt snygga naglar :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-08 06:40:32

ida! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-08 06:40:56

Så bra att du hittade de stora flaskorna, sån sjuk skillnad på prisvärdhet...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela