Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grönt och guld

Publicerad 2010-12-23 09:27:00 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Idag är det dan före dopparedan! Dags att ägna sig åt det sista julpysslandet alltså. Jag ska förhoppningsvis lyckas slå in julklapparna och städa till lite inför morgondagen, hjälpa till med det sista som ska lagas inför julbordet och så får vi se vad mer som behöver göras. Jag tänkte att lite grönt och lite guld kunde vara en rolig  färgkombination en dag som denna. Jag har grävt fram några gamla dammiga MAC-pigment så idag blir det Antique Green och så Makeupcosmetics Excited i guld som kompis och lite guldglitter som grädde på moset. GOSH! stiftskugga som bas och en grön kajal som ram runt ögat. Antique Green på yttre halvan av ögonlocket och Excited på inre samt på brynbenet. Guldglittereyeliner längs övre fransraden.

Vad gör ni idag? Är allt klart inför julafton eller har ni förberedelser kvar? Firar ni ens jul? Jag har varit rätt ointresserad av julen men i år känns det kul faktiskt. Kanske man blir mer traditionell och släktkär och så när man blir äldre? Eller så är det all snön! Vem får inte julstämning när man går över gården i -25 graders kyla och ser fullmånens sken reflekteras i den gnistrande snön? Ja, så var det när jag var ute igår vid niotiden på kvällen. Vindstilla, tyst, gnistrande vackert med en stor, rund, gyllene måne! Magiskt!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-23 11:05:30

Åh så fint! VI ska snart ge oss ut i snövädret för att komma hem till famljejulen... Håll tummarna!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-12-23 12:12:19

Jag börjar bli tveksam till om det blir något julfirande för mig alls. Ska jobba natt inatt samt imorgon natt. Risken är överhängande att jag fastnar i snön någonstans på jobbet.. och att sedan försöka hitta en buss som går hem till mamma och tillbaka därifrån igen känns lite som ett lotteri. Aldrig har 3,5 mil känts så långt bort. :) Man får väl ta det för vad det är. I annat fall får jag sova ut ordentligt på julafton.

Men god jul på dig!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-12-23 12:18:17

Vad fint sminkan. jätte fint :)

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-23 15:11:03

Jättefint! Jag ska om ca en timme åka iväg till farmor och farfar med familjen och fira julen där med släkten. De bor typ 35 mil bort så jag kommer åka bil nästan hela eftermiddagen. Jag älskar det mesta med julen så det ska bli väldigt mysigt. ;) Och god jul på dig!

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-12-23 15:27:10

Jättesnygg makeup, gillar kombon grönt och guld. Här dricks must, de sista julklapparna ska slås in på nåt smart sätt och håret är nyfixat inför julhelgen. Katterna ska få lite renstek att snaska på sen. Har änligen fått till julmanikyren, två lager Mavalas Smoky Blue toppat med ett lager OPI Mad as a hatter. Väldigt väldigt blingigt. God Jul till er på bloggen!

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-12-23 16:05:43

Tjusigt. Blir enbart julfriande med sambon, äter sådant vi tycker om från julbordet - barnmaten av den :o) Det är nog väderleken som plockar fram mycket julstämning, kyla och glimrande snö och tystnaden som kan uppstå då. Allt är nog klart frånsett griljering av skinkan, kanske ska släpa fram lite röda dukar oxå, vi får se.



God Jul tillönskas dig och Emma!

Postat av: CC
Publicerad 2010-12-23 16:27:22

Snygg kombo!!

Nä, inget jul för mig, tittar på kalle Anka, längre än så sträcker jag mig inte. Men det är väl mest intressant om man har barn/familj kanske. Gillar ju inte ens julmat, men det blir nog en o annan kladdkaka till någon film haha

God Jul iaf till dig o Emma

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-23 22:28:32

Japp, grönt och guld är mkt juligt. Fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-23 22:40:37

Kerstin! Håller tummarna stenhårt!



Anki! Ja, det låter besvärligt. Hoppas det blir så bra det bara kan alla fall!



Vanessa! Tack!



Maja! Kör försiktigt och ha en härlig jul!



Vikab! Åh, must! Det är gott! Nu vill jag också ha det! God Jul på dig med!



Marianne! Känner igen det. Jag äter Jansson och köttbullar, typ, men det är mysigt att ha något traditionellt ibland alla fall. ;D



CC! Ja, när jag är hemma ensam utan familj blir det som för dig. Det är ganska mysigt det med!



Emma! Tack! Jag var rätt nöjd med färgerna även om det blev lite väl blekt.




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela