Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI I Pink I Love you

Publicerad 2010-08-30 06:29:26 i Naglar i rosa,


Och till dagens rosa smink ska ni få se dagens rosa naglar. Som ni ser har jag ett break från höstlacken. OPI I Pink I Love You är ett sådant där lack som jag egentligen inte vet varför jag har. Det är hur sött som helst men det är så "inte jag". Lustigt nog är det inte en ensam företeelse heller, jag har ju även Bad Kitty från China Glaze som är av samma typ. Efter att ha glömt lacket helt en period så kom jag på att testa det efter att ha sett Solveigs bilder på det. Alltså fram med det i ljuset!



Ni får klicka upp småbilderna så ni kan se det holografiska glitter som är nedsänkt i det rosa skimmerlacket. Åh så flicksött! Inte lika glittrigt som Bad Kitty men mer feminint och vuxet. Flickigt vuxet, om du förstår hur jag menar. Låter helt paradoxalt men det finns ju kvinnor som kan rocka ljusrosa med glitter utan att behöva rodna.

Det är ett aningens skirt lack, jag målade fyra lager av det och som ni ser kladdade jag lite. Skyller som vanligt på den tokbreda penseln men sannolikt är felet mer mitt. Den stora mängden lager ger ett lite segtorkat lack. Det torkar dock helt efter ca 1 timme men fram till dess ska man inte utsätta det för tryck eller hack. Lite väl trögt för mig kan jag säga, jag vill ha en fungerande manikyr på under halvtimmen.


Färgen är jättesöt. Verkligen. Så söt att jag har bestämt mig för att ha det idag och känna hur det känns att bära "på riktigt". Jag får avstå från nitarmband och ringar från Alchemy Gothic en dag, liksom. Eller njuta av kontrasten. Vi får se. Hur som helst är det kul att äga det, hur slumpmässigt det nu än hamnade i mina lådor, för det är en UK limited edition så den är tydligen lite mindre vanlig. Kul.

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-08-30 07:31:54

Även fast det inte är "du" som du skriver, så är det en riktig härlig färg, lite som hallon! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-30 09:37:50

Väldigt söt rosa! Nästan lite för söt kanske? Sockerchock! :-)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-30 10:12:49

Tycker det är snyggt även om det är sådär hyperfeminint och flickigt.. Håller med om att det är lite vuxet flickigt iallafall, jag gillar det :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-30 13:13:56

Förstår precis vad du menar. Rosa är inte riktigt min grej heller men ibland kan jag inte hålla mig borta från att handla rosalack. Sedan står de där och används aldrig eller väldigt sällan.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-08-30 13:37:49

Jag tycker absolut att du ska kombinera det med gothringar och nitarmband - det blir så mycket roligare kontraster på det viset!



Själv klarar jag inte rosa, jag tror jag äger två rosa lack totalt. Ett chockrosa som kan funka om man punkar till det med svarta kontraster och ett supersnällt gammelrosa som jag aldrig har själv men som har fått tjäna som brudlack på minst en av mina vänner...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-30 14:57:49

Jag tycker att det ser jättefint ut!

Tycker absolut att man kan "rocka till" det där, om du förstår hur jag menar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-30 20:49:01

Josephine! Ja, söt som socker!



Nailtastic! Ja, definitivt!



Honi! Ja, men man tröttnar fort...



Sminkjante! precis. De är ju fina. I teorin.



Nageldraken! Jag har massor av rosa och gillar till och med några. Tröttnar fort på de flesta dock.



Sanna! Ja, det kanske kan behövas till och med...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-30 21:08:39

Väldigt sött! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-30 22:17:51

Jag tycker det här lacket är jättefint! fast jag fattar inte varför du har köpt det...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-31 18:25:50

Zizzie! Ja...



Emma! Hahaha, nej, inte jag heller...

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-09-11 12:38:39

Sååå fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela