Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L300 Energizing Hydration Body Lotion

Publicerad 2010-08-11 19:49:53 i Hud och hand,


Ni som läser bloggen sedan länge vet att jag har hittat min favorithudvård från L300. Deras röda serie med Anti Age-produkter passade mig perfekt och jag använder både rengöringsmoussen och nattkrämen regelbundet. Självklart är man då nyfiken på deras lansering av kroppsvård och jag hade turen att få testa den här body lotionen. Nu har jag bara använt den i några veckor men jag tycker det kan räcka för ett första utlåtande.

L300 Energizing Hydration Body Lotion är helt doftfri. Det brukar störa mig så jag var beredd på att ogilla den där "icke-lukten" som många oparfymerade krämer har, ni vet, lite sjukhuskänsla. Jag blev dock positivt överraskad av att 100% doftfri betydde att den inte heller luktade sjukvårds-oparfymerat utan faktiskt inte luktar alls. Eller, allt luktar ju, men det här är så nära doftlöst man kan komma. Den känns fräsch helt enkelt.

Den ska innehålla massa bra saker som ska binda fukt och göra huden elastisk. Jag brukar inte lusläsa ingredienser utan kör på känslan av produkten och den här känns mjuk och fuktgivande utan att vara ett dugg klibbig. Full pott där alltså! Jag smörjer in mig direkt efter dusch och huden blir mjuk och len och känslan varar länge. Suveränt för jag är rätt torr just nu. Den är så pass fuktgivande att den biter på armbågar, knän och hälar, alla fall på mig som är lätt till medium torr, om ni förstår hur jag menar. Jag använder den även gärna som handkräm faktiskt och på handkrämer ställer jag höga krav. Fördelen när jag tar den på händerna är samma som jag redan nämnt, den går in i huden på en gång men lämnar en återfuktad känsla och smidig hud.

Jag betygsätter ju inte produkter i mina små recensioner, men gjorde jag skulle den här få toppbetyg!
Jag kommer köpa den här tuben i framtiden!

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-08-11 21:16:52

vad spännande, den låter ju väldigt bra (även om jag också brukar ha svårt för doftfria produkter).



Ni har fått en award hos mig, jag såg att ni redan fått en sedan tidigare, men det struntade jag i, för jag gillar er ;-)

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-11 23:37:50

Låter ju jättebra!

Vart kan man köpa L300..?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-12 13:12:03

Makeupoholic! Tack! Du är en raring!



Andrea! På apoteket. De har superbra produkter!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela