Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Isadora Volcano Red

Publicerad 2010-08-16 20:44:54 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Gissningsvis så är våra läsare i chocktillstånd över att det redan är kväll och vi inte har publicerat ett enda lackinlägg. Men bara lugn, det kommer. Dock kommer det bli lite mer sparsmakat med inläggen ett tag framöver. Sminkan har börjat jobba och dessutom har hennes lillkisse ju gjort sig illa och måste medicineras ett antal gånger per dag, hon har alltså inte mycket tid över för bloggen. Som tur är så är jag ledig denna vecka och har därför tagit på mig att vara förste bloggare i några dagar, åtminstone fram till fredag, då jag ska åka bort ett par dagar.

Sen har jag ju inte ett tillnärmelsevis lika gediget arkiv som Sminkan. Jag lackar ju bara naglarna på helgerna nu på grund av jobb, så då blir det ju inte lika mycket att visa upp. Lite lack har jag som ligger och dräller i datorn i alla fall, och sen tänkte jag försöka fixa lite andra inlägg också såklart. Här kommer i alla fall en urgammal NOTD, det här är faktiskt det lack jag bar på midsommar, Isadora Volcano Red. Volcano Red är ett korallfärgat skimmerlack som har ett antal år på nacken. Men det är himla snyggt, och bra. Två lager täcker alldeles utmärkt och så har jag såklart underlack och överlack också. Ett stort plus med Volcano Red förutom den härliga färgen är penseln. Inte för att Isadoras penslar är så mycket att ropa halleluja över, men efter att ha testa deras Wide Brush är jag tacksam för varje lack från Isadora som inte har denna förfärliga mopp till pensel…

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-16 22:02:13

Underbar röd!!! Ha en skön ledig vecka!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-16 22:15:04

Haha, jag har faktiskt tittat in flera gånger under kvällen och tänkt "men vadå, blir det inget lack i dag?". Skönt att du styr upp det hela. Sminkan har ju verkligen skämt bort oss i sommar. Lacket är urfint! :-)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-17 01:09:10

Ajdå, hoppas kissen kryar på sig snabbt! Hemskt när de små liven mår dåligt :(



Vilket läckert knalligt lack! Skönt att du får vara ledig lite :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-17 08:03:07

Färgen är verkligen helt underbar! Detta ska jag köpa om jag hittar det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-17 10:06:08

Linda: tack så mkt:) Det ska jag verkligen försöka...



Nailtastic: ja men jag tänkte väl det;) Ska försöka styra upp det, men det blir ett steg tillbaka till sommarlacken, jag är inte mentalt redo för höstlack ännu, och inte har jag köpt några nya heller...



Zizzie: ja det hoppas verkligen jag med. tror att hon är lite bättre iaf.



Ja visst är det snyggt! Och det är toppenskönt:)



Kerstin. tack. jag tycker med att det är en underbar färg. Om jag inte är alldeles förvirrad har Volcano red sålts ut ganska billigt på Ica maxi. kan kanske vara värt att kolla upp?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-17 12:52:55

Graffitilacket verkar kunna pigga upp vilken manikyr som helst så det är tur att Sminkan skaffat ett åt dig :)

Jag var och skulle få tag på ett i vitt igår men det var slutsålt. Vet inte om det kommer in fler eller om det är limited edition?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-17 13:05:41

Zizzie: ja precis, de är rätt roliga så:) Ingen aning, men de verkar ha gått åt som smör i solskenet...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-17 13:48:42

woho! Är så svag för dessa rödingar med ett inre ljus! supersnyggt!

Postat av: tess
Publicerad 2010-08-17 16:03:19

Vilken härlig rödfärg och fin blogg :D

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-17 17:22:34

Det var fint! Ser ut som en blandning av CG-lacken Hot Lava Love och Red Stallion!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-17 18:31:02

Superglammig färg! Härligt röd!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 09:58:02

Sanna: Röda lack som glöder är verkligen fantastiskt!



tess: Tack så mkt, vad roligt att höra:)



Miss P: Oj, ingen aning faktiskt, jag har inte nån av dem så kan inte jämföra. Jag tror dock att de är rödare, Volcano red betraktar iaf jag som en korallröd med skimmer...



Sminkan: Ja visst är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela