Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Graffiti Nails Spraycan Blue

Publicerad 2010-08-23 06:35:07 i Naglar - crackle,


För att ni inte ska känna er övergivna kommer här ännu ett nagellacksinlägg. Ni vet ju att det blir dåligt med smink för tillfället, men häng med ett tag till så ordnar sig det med.

Jag har inte visat alla graffitilacken än så här kommer Spraycan Blue. Det är precis som Subway Green lite besvärligare än de andra färgerna att måla med. Man behöver två lager helt enkelt och det hinner man knappt med. För en snygg krakelering vill man ju ha tjockt av lacket annars blir det mer strimmigt än uppbrutet. 

Här ser ni det alla fall över Lucerne-tainly Look Marvelous från OPI. Ganska snyggt men fortfarnade är det rosa och det vita mina favoriter.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-23 08:24:41

Jag diggar't!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-23 08:40:43

Riktigt snygg kombo!

Postat av: Tess
Publicerad 2010-08-23 09:09:03

Riktigt snyggt!



har faktiskt lyckast få tag på ett rosa och svart lack i den serien nu :) så nu fattas jag vitt och blått sen har jag alla. Kör just nu på en svart/rosa kombo :) (finns bilder i min blogg)

Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-08-23 10:35:26

Hej jag har inte fått tag på något graffitti lack ännu men det gör inget. jag har fullt upp med höst lacken ändå. Jag vet inte om jag gillar krackelerade ytor. Jag tycker om när nagellacket är blankt och känns slätt. Hoppas din lilla katt börjar repa sig. Jag har märkt att hundar och katter läker fantastiskt om man jämmför med människor.Det är dock mycket bökigare att medicinera djur.Ha en bra dag hälsningar åsa-li

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-23 11:22:53

Det här var kool kombo;)! Var imorse på ICA Maxi där de precis höll på att packa upp Graffiti lacken och köpte bara den svarta! Kommer använda den mest!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-08-23 12:32:21

Gorgeous and original :)

xoxo

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-08-23 12:33:41

Nice! Det är kul att de tillverkade grafittilacken i lite annorlunda färger. Synd bara att de är sådär lite halvsvåra att få tag i. :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-23 13:39:00

Väldigt snygg kombo. Synd på formulan bara. Jag har fortfarande bara det svarta men funderar på att skaffa det vita och rosa också :)



Jag har fått min Trans Design-avi nu. Tyvärr åkte jag på "tull" på 129kr men det blev ju fortfarande betydligt billigare än här hemma. Väldigt nyfiken på Orlylacken är jag så nu ska jag ner på Ica och hämta ut dem :)

Postat av: Tess
Publicerad 2010-08-23 15:30:59

Hejsan!



Jag har en fråga, vet ej ifall du tagit upp detta vid ett tidigare tillfälle men då jag nästan precis hittat till den blogg så frågar jag ändå ^^



Vad använder du/ni för nagellacksremover? Eller ni kanske har något tips på en bra o billig som är lätt att få tag på? :)



Tack så länge!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-23 19:39:03

Jag höll denna i handen innan idag. tycker att det är ett av de snyggast i flaskan, men det ser inte lika mäktigt ut på nageln...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-23 21:33:54

Kerstin! Kul!



Pamsan! Ja, helt okej.



Tess! Låter som en kanonkombo! Ska försöka kolla när jag har tid.



Åsa-Li! Ja, jag hoppas veterinären ser framsteg imorgon. Håller tummarna!



Aila! Ja, det svarta är mest stilfullt så klart, om nu crackle kan vara stilfullt... :D



Liloo! Thanks!



Karusell! De hade nog inte gissat att så många skulle köpa... :D



Zizzie! Jag tycker du ska ha dem! Det rosa och det vita är både bra att måla med och himla roliga!



Mitt paket från TD har inte kommit än. Jag hatar att de är så seeeeega.



Tess! Jag använder Ciens remover som jag köper från Lidl. Det finns nog ett inlägg om det. Ska dock byta till Sally Hansens rosa remover för sköra naglar som Emma använder. Hon säger att den är magiskt bra!



Emma! Ja, det är snyggare i flaskan. På blir det lite tunt och strimmigt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela