Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ciaté Enriching Hand Cream

Publicerad 2010-08-02 10:40:07 i Hud och hand,


Åh, vilken dålig bild... Jag har försökt fota de här flaskorna tusen gånger men det blir aldrig bra. Nu skiter jag i hur bilden ser ut och skriver om handkrämen ändå.

Ciaté har tre handkrämer, den ni ser på bilden med doft av "Spiced Apple and Cinnamon". Den luktar lite syntetiskt äppelpajigt, ungefär som äppelpajen på McDonalds. Sen finns doften"Sicilian Lemon and Cream" och "Morello Cherry and Vanilla". Den med citron har en lite kärv ton i sig men alla tre luktar ganska gott enligt mig. Morello Cherry and Vanilla är min favorit. Ovasett doft så är de rätt lika som handkräm betraktat. Man får 300ml  i en praktisk pumpflaska. Pumpen doserar lagom mycket kräm och krämen känns återfuktande och bra. Den är lite lik OPI Avojuice. Den går snabbt in i huden, den ger dig lena händer och återfuktning men för riktigt torra händer behövs en fetare kräm till kvällen. Jag använder min kräm som snabba fuktgivor under dagen, speciellt vid datorn där jag snabbt kan återgå till tangentbordet utan en kladdig hinna på fingrarna. Ibland blandar jag den med ett par droppar sötmandelolja för lite handmassage och det funkar bra. Den drar med sig oljan in i huden, känns det som, så jag blir inte så kladdig då heller.

Doften sitter i länge men klingar av från den första skarpa noten och blir ganska mjuk och mysig. Jag planerar att köpa dessa handkrämer igen. Dels är de bra just för att de inte handikappar en i evigheter med feta fingrar och dels är de dryga, doftar ganska gott och gör ett bra jobb med att hålla mig återfuktad och mjuk i händerna. Ni ser att jag inte hunnit använda ens en tredjedel av min flaska med Spiced Apple? Det är den jag använt mest för den står vid datorn. Jag har kanske smort in händerna med den tre gånger om dagen i en månad nu. Den blir alltså prisvärd med tanke på hur lite som går åt av den. Ja, priset ja... De kostar £12 på Ciatés hemsida. Fraktkostnaden varierar beroende på vilken fraktmetod du väljer, har jag för mig, och hur tungt ditt paket är. Minns inte vad jag själv betalade.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela