Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vårgrön och lila med Barry M

Publicerad 2010-04-09 10:10:06 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Jag försökte mig på en lite festlig variant igår med gröna och lila toner och strassade fransar. Fransarna vägrade samarbeta så det blev total misär av just den delen, men visst är de fina när man blundar! Emma har strassat dem åt mig. I grunden är de ett par stela plastfransar från eBay och det är det som är själva problemet med dem, så klart.

Ja, det är en vackert dekorerad frans, tack så mycket Emma! Utmärkt gjort av dig!  
Här är skuggorna jag använt. Det är Barry M Dazzle Dust #38, 89, 79 och 75 i samma ordning som på bilden, alltså från vänster till höger. Beige, lilagrå, guldgrön, limegrön.

Här är fransarna innan jag limmade fast dem på ögonen. Vackra som små smycken!

Sminket alltså... Ja, en grund av Dignity krämhighlighter från Face. Den lilagrå på hela ögonlocket och så Lime i globlinjen. Den limegröna tonades sedan ut i guldgrönt och högst under brynet beige. Pennan Green Card från MUS under ögat, lösögonfransarna limmades på och brynen fylldes i. Inte perfekt alltså, långt därifrån, men vårigt och glittrande.

Kommentarer

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-04-09 10:13:23

Fransarna var ju jättesnygga även om de är stela.

Dina Barry M sminkningar blir alltid fina =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-09 10:16:27

Mayaline! Vad snabb du var! Höll fortfarande på och flyttade om i nlägget och tänkte inte ens på att jag publicerat! Tack! Kul att du gillar det! Jag stör mig lite på fransarnas stela utseende här. Men visst är strassen fin!

Postat av: Bea
Publicerad 2010-04-09 11:24:31

Riktigt snyggt!

Har aldrig riktigt lyckats plasera lösfransar om dom är hela, har alltid klippt ut dom och plaserat dom var för sig.. Snygg make, bra plaserat och väldigt vackra ögon :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-09 11:58:28

Vad roligt att se dina fransar på! Synd att de var stela dock. Jag tänkte på det när jag limmade strassen, men det är ju inte så mkt att göra åt. Jag tror att mina är mjukare faktsikt, hoppas det iaf:)Fin sminkning hur som helst och fint med strassen, även om fransarna är lite stela...

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-09 12:30:01

Dignity, Dignity, Dignity...varför funkar inte Dignity på mig. Jag har gett den många chanser men icke, det enda som funkar på mig är UDPP och MAC´s PP och det ibland bara!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-09 12:55:10

Härlig vårgrönska. Nu längtar jag tills träden får musöron:)

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-04-09 13:35:15

Hur fint som helst! Jag vill också blinga fransar, det är så tjusigt på dig! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-09 15:26:58

Aila: Dignity är ju väldigt oljig, jag tror att det är mer undantag än regel för de som får en hållbar sminkning med den faktiskt. Jag använder den ibland, fast den vita mystic. Den creasar på mig efter några timmar men lägger jag den ovanpå Shadow Insurance går det bra. Har du testat att lägga dne ovanpå UDPP? Face Highlighters är ju väldigt klistriga och ger ett väldigt bra fäste till skuggor så jag kan tycka att de är bra när man vill ultimera greppet. Men ensam funkar den inte på mig heller så du ska inte vara ledsen. MUS Hi Tech Lighters är ännu värre tror jag. En bas som ger bra grepp och även bra hållbarhet är förresten GOSHs krämskuggor i penna, du kan ju testa dem. De är otroligt skimriga, jag tycker de ger fantastiskt fint skimmer åt skuggorna...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-09 21:43:51

Bea! Ja, med en mjukare frans är det inga problem men med de här blir det svårare. Funkar inte att klippa heller då de inte vill fästa om de är i mindre bitar.



Emma! Tack för fransarna!



Aila! Jag kan inte svara på det. För mig funkar den! :D



Sminkjante! Jag med!



Josephine! Blinga på du! Enligt Emma är det lätt. ajg håller väl inte riktigt med om det...



Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-09 23:21:48

Grönt och lila var läckert ihop. Och de här fransarna måste jag nog skaffa mig snart. Det är verkligen snyggt med de här små stenarna på. Väldigt fin sminkning.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-10 09:26:53

Fru Choklad! Du såg att det var Emma som blingat dem med strass va? Frasnarna alltså. Går inte att köpa exakt de här. De blå jag brukar ha däremot, dem kan man köpa.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela