Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Strigoi

Publicerad 2010-04-26 05:57:56 i Boktema 2010,


Idag är det dags för min andra tolkning på Vampire Academy-böckerna av Richelle Mead. Jag gjorde ett ensamt litet boktema när Emma hade praktik och då var jag vit och blå och kall och ganska vacker. I Meads vampyrvärld finns ju flera olika sorters vampyrer. Moroi, en sorts vampyr-light som i och för sig dricker blod men inte dödar åt höger och vänster och heller inte är odöda. De åldras och dör som vi, men har vissa bonusar i livet som tilgång till magi och oerhörd skönhet. Dhampirerna är barnen som uppstår mellan de mänskliga "blodhororna" och moroi. De är lite roliga, tuffa och aggressiva men en sorts tjänare till moroi. Sen finns de riktiga vampyrerna. Odöda och smaskandes på blod och lämnandes högar av lik omkring sig. Strigoi kallas de och det är en sådan jag vill gestalta här!

Strigoi framställs inte som särskilt vackra eller trevliga i de första två Vampire Academy-böckerna. De är mer klassiska monster. Min Strigoi är alltså inte gjord i skönhetssyfte. Ful-linserna fick komma fram och jag kladdade med svart penna i halva ansiktet. Sen överexponerade jag bilderna också, för att få fram kontrasterna.

NYX Jumbopenna i svart runt ögat och som inliner. Smetelismet långt ner under ögat och utåt. Ovanpå den lades sedan en mix av Nightmare, en eyedust från Make Up Store i svart och Sultry Café, en mörkbrun ögonskugga från MAD Minerals. Jag ville åt en skitig, rå känsla och drog ut skuggorna med fingrarna. Sen målade jag ögonbrynen med lite foundation och öste på Polar Bear i guld från Fyrinane för att tona ut allt mot huden. Det hela blev oljigt och kladdigt och förhoppningsvis även monstruöst! Svart flytande eyeliner från Sephora och mascara avslutade det hela. Inte vackert alls, men förhoppningsvis skulle ni rycka till av rädsla om ni mötte mig sådan här i en mörk gränd! Grrrr!

Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-04-26 06:20:07

Jättehäftigt och effektfullt med linserna! Jag gillar det och skulle bli rädd för dig, hihi! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-26 09:49:36

Jag tycker din Strigoi är otroligt häftig! både snygg och lite läskig:)Linserna passar ju verkligen bra i denna sminkning, perfekta Strigoilinser:D

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-04-26 10:33:44

Oj, oj, oj. Huuuur snyggt som helst, Sminkan!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-26 10:35:06

Snyggt och riktigt koolt med den där linsen, måste faktiskt säga att sminkningen känns lite läskigt på nåt sätt!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-04-26 10:40:52

Vilken vampyrsminkning, hur snyggt som helst! Nightmare är en riktig superskugga tycker jag.

Postat av: CC
Publicerad 2010-04-26 11:17:26

Snyggt gjort!! Lite läskig är du allt :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-26 14:14:18

Grrr! Mycket snyggt och läskigt! Här kom ju verkligen linserna till sin rätt också =)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-26 14:59:27

Oh, du har verkligen lyckats med att göra sminket både rått och vackert. Snyggläskigt! Jag skulle nog reagera med skräckblandad förtjusning om jag mötte de där ögonen i en mörk gränd ;)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-26 15:06:52

Läckerläskigt! Verkligen!

Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-26 15:22:34

blev otroligt snyggt med linserna! läckert iallafall!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-26 16:10:39

Lite läskigt och läckert!

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-04-26 17:00:59

snyggt! Vilken läskig men läcker lins! =)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-26 18:13:41

Läskigt och otroligt snyggt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-26 18:50:15

Sjukt snyggt! Dramatisk, intensiv och mystisk. Underbart!

Postat av: Fröken Frodig
Publicerad 2010-04-26 20:39:08

Hur coolt som helst :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-26 21:33:49

Wow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-27 06:34:38

Josephine! hurra! då lyckades jag!



Emma! Ja, de passar ju i princip inte till något annat än sådant här...



Miss Pussy! Tack!



Aila! Hurra! Kul att höra för då lyklades jag!



Mayaline! Ja, det är den. Riktigt bra!



CC! Tack!



Kerstin! Tack så mycket! Ja, jag håller med, linserna passar bra!



Isabell! Tack! Vad bra! Jag blir så glad att jag verkar ha lyckats!



Badis! Tack!



Suss! Tack!



Sanna! Tack!



Maria! Tack!



Sminkjante! Tack!



Nailtastic! Tack så mycket!



Fröken Frodig! Tack!



Linda! Tack!



Tack allihop! Härligt att känna att man lyckats förmedla det man vill! Hurra!!

Postat av: Maria
Publicerad 2010-04-27 14:53:41

Herregud det här var verkligen läskigt coolt! :D En klockren maskerad-sminkning.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-27 17:15:08

Maria! Tackar!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-27 20:17:24

ooohhh scary amazing säger jag bara så mörk o djup ...skrämmer mig lite hihi >.< super snyggt tonat

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-27 21:26:07

Nicole! Tack!

Postat av: Heidi
Publicerad 2010-05-03 14:33:12

Den här looken blev jag förtjust i! Verkligen snygg karaktärssminkning. Dina ögonbryn är också finare i naturligare version, tycker jag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela