Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Spellbound med Nfu Oh 59

Publicerad 2010-04-07 09:30:19 i Naglar - flakes,


Här kommer en gammal, men vacker, notd från 29/7 2009. Jag har visat del ett av manikyren förut, också i efterhand, men den här förtjänar också att få komma fram. Visst är det en underbar kombination. Varför de glömts bort så länge i arkivet är en gåta även för mig. Måste nog snart göra om det här...

Så, text och bild från 29/7 förra året alltså.
Efter att ha målat trädgårdsmöblerna vita och sen tvättat händerna med lacknafta så behövde min manikyr en liten uppgradering. BB Coutures Spellbound fick alltså ett täcke av Nfu Oh 59, ett flakelack jag beställde i våras från Nail Mail.


Det finns egentligen inte så mycket att säga om det här. Spellbound höll himla väl, tycker jag. Flera dagars slitage och ändå så var det ganska fräscht fram till lacknaftan. Då blev det något mattare än vad som var snyggt. Kunde ha räckt med nytt överlack, men jag valde alltså att blinga till det med läckra flakes!

Eftersom jag gillade bilderna jag tog så blir det bildspam här. Hoppas det är okej.


Självklart så är alla små bilder klickbara. Som ni ser är de tagna i lite olika ljusförhållanden, full sol samt skugga och något mitt emellan. De är som allra vackrast, naglarna, i ljus skugga faktiskt. Då blir de både spegelblanka och flakesen syns väl. I stark sol blir de lite svåruppfattade på något vis. Förstår ni hur jag menar? Färgen blir grumligare och mer brun/oliv.

Flakesen, som ni ser, reflekterar i rött, grönt och guld. Spellbound är djupt rödlila, nästan svart. Väldigt bra kombination!

Jag kan inte låta bli... Det blir en till bild. Jag vet, jag är hemsk... En i solsken som kontrast till den i skugga här ovan.

Kommentarer

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-04-07 09:31:52

väldigt snyggt! =)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-04-07 11:17:00

Mmmm läckert. Blir själv sugen på att ta fram något av NfuOh-lacken. Bara det kunna komma lite sol så...

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-07 13:07:28

Snyggt, behöver också beställa några flakelack men det blir aldrig av...men snart, snaaart;)!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-07 17:05:30

Härligt bildspam =) Manikyren ser jättefin ut, och de somriga bilderna är urhärliga!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-07 19:00:28

Vilken underbar manikyr! Jag har ett litet gäng av Nfu Ohs flakelack, men vill ha fler!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-07 21:11:23

Det är en ljuvlig kombination! Och vad man längtar till sommaren när man ser dina bilder! Jag har Knights Armor nu förresten. Det är ett rasande snyggt lack. Jag har fotat det men avvaktar nån dag med att publicera i förhoppning att jag ska kunna fota det i solljus... Imorgon kommer det iaf. Bara så att du vet:)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-07 22:08:48

Jag minns när jag såg en bild på den här typen av "flakelack". Jag blev helt tagen. Just det här är en xtra snygg kombo. Jag tycker det blir snyggast när man har ett riktigt mörkt lack som bas och sedan går över med ett flakelack. Ska nog köpa några till när det är dags för Nfu oh nästa gång på Nailmail. Snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-08 10:42:25

Maria! Tycker jag med!



Pamsan! Flakes är fint!



Aila! Ja, det är lite roligt ibland med flakes.



Kerstin! Ja, jag gillar också bilderna!



Nailtastic! De är ju rätt lika så jag tror inte man behöver ha så många av dem.



Emma! Ser fram emot Knight's Armor!



Fru Choklad! Ja, det är snyggst över mörka lack. Men man orkar så sällan ta fram sina flakes.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-08 20:43:35

Väldigt snygga de där Nfu-Oh lacken, har inte lyckats lägga beslag på ett än men de står helt klart på önskelistan :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela