Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Jade is the New Black

Publicerad 2010-04-24 18:01:20 i Naglar i grönt,


Efter att ha sett bilder hos bland annat Nailtastic så föll jag i fällan. Jag var tvungen att skaffa detta lack till min gröna samling! Det är ju hur vackert som helst! Jag försöker annars dra ner på OPI-köpandet då lacken är så ojämna i kvalitet och har så ruggig pensel. Tack och lov visade sig JitnB vara ett lack med de bästa av OPI i formula och därmed också en hanterlig mopp till pensel.

Jag lackade inte direkt med det när det anlände hem. Det har stått flera veckor vid datorn och väntat, men när jag satte penseln i det igår så blev jag hänförd! Jag älskar färgen! Jag var rädd att den skulle vara för blå men det är den inte. Det är helt tydligt ett grönt lack. Det förändras, som alla lack, lite beroende på ljuset. Jag har varit ute och gjort mitt bästa, som ni ser, för att visa det i lite olika ljus. Full sol, skugga, indirekt... ja, ni fattar. Det är vackert hela tiden! Jag har till och med fått komplimanger för det idag när jag var och shoppade lite. Skulle köpa H&M blå lack hade jag tänkt med det fanns inte på mitt lokala H&M. Vi får se om jag orkar åka till något annat och jaga. Det var nu inte det lacket vi skulle prata om. Vi ska prata om Jade.

Jade används ju mycket i smycken och jag har en hel del ringar både i jade i nefrit som jag gärna använder. Ingen har dock den här tonen. Det gör inget, för det är som sagt en fantastisk färg. Lätt att lacka med. Räckte med två lager, här ser ni dock tre. Det som ser ut som vattendroppar på ena nageln är mitt Seche Vite som krånglade till det. Bortse från det. Mina nagelband är så torra att jag inte ville lacka om för att fota på nytt. Har aldrig gjort det faktiskt, fast jag nog borde ha ibland.

Eftersom formulan är så bra så klarar jag att använda den superbreda penseln utan att kladda. Dessutom provar jag ut en ny teknik där jag håller penslen snett mot nageln, alltså målar med penselns sida istället för att måla med penseln rakt på. Då kan jag få penslen smal nog att hantera. OPI och Orly har de penslar jag gillar minst i nagellacksvärlden...

Det torkade fort med Seche Vite. Hade säkert gjort det utan också. Verkar vara ett perfekt lack så jag tror bara gott om det!

Bildspammar en sista bild.


Kommentarer

Postat av: sara - makeupmylife
Publicerad 2010-04-24 18:31:55

så fint! har också beställt det, längtar tills det kommer!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-04-24 19:04:16

Åh vad vackert. Har varit i valet och kvalet ang detta lacket men det ser ju otroligt fint ut. Vill ha längre naglar nu känner jag. Blir lite avis på dina klor. :) spara, spara, spara...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-24 19:05:02

Oj, oj, oj, vad fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-24 19:48:21

Sara! Ja, det är enastående vackert!



Pamsan! Men jag har ju inte långa naglar. Fast jag förstår vad du menar. Jag vill också få långa fina som Nailtastic.



Kerstin! Visst är det!!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-24 23:08:03

Ja, läcket är superfint, många har sagt att den är fin och jag håller med...gillar inte heller OPI´s penslar!



Vilken annan sida kan man beställa Nubar ifrån? Du skrev det en gång men jag hittar inte inlägget! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-24 23:20:12

Aila! Emma samlade alla länkar till inköpsställen för Nubar i det här inlägget: http://sminkan.blogg.se/2010/april/nubar-palisade-och-barielle-cotton-candy.html

Jag köper från Sparkling Nails oftast men även Nail de Royal. De finns med i länkarna där. Lycka till med Nubar-köpandet!

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-04-24 23:27:55

Ojojoj, det här är så himla snyggt. Grönt är snyggt från början, och jag har sett det här på nätet så många gånger och suktat, men på dina naglar blir man bara ännu mer sugen. Känns som det skulle kunna vara... nej, det har nog inte kommit än.. det ultimata gröna nagellacket.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-25 09:20:09

Jag har stått och titta på detta lack mååånga gånger men inte slagit till. Nu ser jag att Jade is the new black är ett måste i min samling. Underbart vackert!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-25 11:51:58

Tack för hjälpen sötnosar ☺

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-25 19:46:24

Ett riktigt snyggt lack! Fast den ropar inte riktigt mitt namn, möjligtvis viskar det... Intressant det där med jade. Den färg jag kallar för jadegrön är rätt långt ifrån de jadesmycken jag har...

Postat av: sara Svensson
Publicerad 2010-04-25 20:38:21

nailsbodybeauty.se har många av Nubars nagellacker? om det kan vara något: http://nailsbodybeauty.se/produkter/nubar/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-26 05:47:41

Basteth! det är ett fantastiskt fint grönt, utan tvekan! Jag gillar det som fan!!



Sminkjante! Som jag då! Jag har också tvekat men sen slog jag till. Nu fattar jag itne varför jag tvekade över huvud taget...



Aila! Ingen orsak!



Emma! Visst är det så! Jade och jadegrönt hänger liksom inte ihop. Väldigt konstigt egentligen...



Sara! Ja, vi upptäckte det för ett tag sedan och har med det bland länkarna i det inlägg jag länkade till här i kommentarerna. Men tack ändå!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-04-26 09:47:45

Visst är det underbart? Jag älskar mitt och har använt det många gånger under våren - färgen är fantastisk, och formulan med!

Postat av: adk
Publicerad 2010-04-27 01:09:56

jag har gått i alla år o trott att jag bara diggade röda naglar, men du får mig att tycka att tom gröna är superläckert… :) hur du kan tycka att du inte har långa är dock en gåta…

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-27 06:39:33

Makeupoholic! det är verkligen enastående vackert! Jag är glad att jag köpte det!



Adk! Jag har inte långa naglar om man tänker på fri tipp. Jag har gankska korta naglar annars med om man jämför med Emma till exempel. Men det finns så klart de som har ännu kortare naglar än jag. :D

Postat av: A
Publicerad 2010-04-27 07:40:01

riktigt snyggt de blev!

Postat av: Two olsson sisters
Publicerad 2010-04-27 07:49:23

vad fint det var!=O Verkligen, skulle också vilja ha^^//Emma.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela