Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Torrid Red

Publicerad 2010-04-21 08:39:39 i Naglar i rött,


Vi öser på med ännu fler röda från arkivet. Swatchade ju alla dessa under påsklovet. Just nu har både jag och Emma haft lite bråda nagellacksdagar så vi hinner ju inte med allt man vill. Men, nu bränner vi alltså av lite arkivmaterial medan jag glatt skapar nytt. Kan inte göra så mycket annat än lacka naglarna medan jag sitter här hemma och har halsfluss.

Torrid Red, ännu ett av de nya röda skimmerlacken från Nubars Risque Red-kollektion. Det här är ett vackert mörkrött lack med lite mer guldton i skimret och mer värme i basen än systerlacket Seductive Red.


Det är vackert och har en fantastisk glöd. Det är absolut ett vackert rött skimmerlack och förtjänar uppmärksamhet av alla som gillar klassiska nagellacksfärger, men det är inte lika fantastiskt som Seductive Red i mina ögon. Jag är mer kall än varm när det gäller färger så jag plockar alltid en rödbetsröd framför en brunröd, oavsett hur vackert det än är. Andra, som gillar varmare nyanser, skulle självklart göra tvärtom. Är du förtjust i Royal Rajah Ruby eller Wine me and Dine me från OPI? Ja, det här är den rödare systern. Lite mer rött alltså, men samma basfärg. Efter att ha sett Emmas bilder tror jag att hennes Enchanting Red är den mest neutralt röda av dessa tre, och sannolikt den mörkaste. Mina båda lutar mer åt varmt respektive kallt.


Ja, jag kan inte förneka att det är fint... Se på glansen! Det är utan överlack och mer ett enda lager lack. Det räcker med ett lager nämligen. Enastående täckningsförmåga alltså. Glödande och djup färg. Väldigt klassiskt och väldigt snyggt.


Jag har nog inga röda lack som har bättre lackegenskaper än de skimmerlack jag provat ur Risque Red-kollektionen. Alla täcker med ett lager, alla är suveräna i formulan, inget droppande eller pölande. Glödande färger. Vad mer kan man begära?


Ursäkta katthåret...

 

Kommentarer

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2010-04-21 08:46:27

Fint lack - men katten är definitivt finast :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-21 08:57:34

Annica! Det håller jag helt med om! :D

Postat av: Sara S
Publicerad 2010-04-21 10:13:26

Ja, vilken söt katt. Och vilken fin färg den har!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-21 13:28:40

Sara! Ja, hon är fin!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-04-21 15:07:06

Å kisse mjau. Vad nöjd hon ser ut. Tar helt bort fokuset från nagellacket dock... rött var det va? s

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-21 19:23:13

Mjau, vad söt katten är =) LAcket är också tjusigt! JAg läste först "Tori red". Det hade varit något, det. En lackkollektion till Tori Amos ära =)



Krya på dig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-21 19:42:04

Ja Enchanting red är nog finast, men detta är också ett vackert lack....



Mycket söt bild på Siri dessutom. Ser man ut sådär är man förlåten att man sabbar lite på lacket ibland.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-21 20:44:00

Kajalen! Visst är hon för go'! Jag blir alldeles till mig och vill pussa henne när jag ser henne så här. Sötaste!



Kerstin! Ja, en kollektion till Tori vore något! Vi kankse kan tipsa OPI för de gillar ju samarbeten. ;D

Katten är toksöt, det tycker jag med.



Emma! Ja, du hade tur där... Jag måste nog ha den. den ropar på mig... Men ska hålla emot så länge jag kan.



Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-23 00:24:32

Underbar röd!

Och underbar kisse som ligger och glassar i solen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-23 05:40:53

Zizzie! Det tycker jag med!!!

Postat av: SaintBella
Publicerad 2010-04-27 21:28:51

Hon skulle varit med i Fortresskollektionens inlägg istället, sötnosen! Vilken fin box hon ser ut att ha!

Ja...och lacket var ju fint också :P


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela