Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Lustful Red

Publicerad 2010-04-13 06:44:38 i Naglar i rött,


Systerlacket till Sensual Red, det kalla röda krämlacket, är Lustful Red. Dessvärre är det precis som Sensual inte alls lustfyllt att måla med. Tre lager, viss VNL, lite tunn och vattnig formula. Inget att hänga i julgranen. Synd eftersom det faktiskt är så att Nubar kan kräm. De krämlack som hör till Fortress är otäckt bra och helt i en egen klass, men detta är dessvärre inte på samma höga nivå. Det är okej men inte enastående.

Färgen är vacker men vill man ha grymma röda krämlack rekomederar jag Zoyalacken Alix, Asia och Dakota. De är bättre än detta lack och inte dyrare.

Jag vet att appliceringen ser skit ut här, mer än vanligt så alltså, för efter att jag provade Sensual var jag inte på humör för krämlack i rött längre utan mer nyfiken på om det här skulle vara lika som Sensual eller mer som krämlacken i Fortress. Sanbbswatch alltså.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-13 11:10:49

Tråkigt när det lack inte är bra att applicera. Nubar brukar ju vara bra, så jag blev förvånad.



Förresten, använder du fortfarande Cien nagellacksremover? Eller har du hittat någon som är bättre? Jag hade ju akrylnaglar ett tag men nu ska jag köpa ny "vanlig" remover.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-13 17:33:25

Jag tycker faktiskt att det här lacket är ganska fint. Sensual red gillar jag dock inte alls. Kanske framför allt är varmröda krämlack jag dissar... Trist att det inte gled på lika bra som många andra av Nubars krämlack hur som helst...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-13 21:22:27

Sminkjante! Klart jag använder Cien! Bästa removern som finns!



Emma! Vill du ha det? Jag skickar! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-14 10:30:09

Okej då blir det Cien inköp snart. Måste ju kolla av så man inte missar något nytt;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela