Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Murgröna

Publicerad 2010-04-12 05:38:31 i Boktema 2010,


Återigen har jag gått loss med snirklar och skit och som vanligt ser det hemskt ut på bild när det är så här uppförstorat, men ganska coolt om man ser det på håll. Idag använde jag gel-eyeliner och en eyelinerpensel. Snart har jag nog tagit mig igenom allt utom det jag tror blir bäst, nämligen flytande eyeliner...

Meningen är att jag ska gestalta den murgröna som älvorna vill ska täcka hela staden. Denna aggressiva slingerväxt som sträcker sig efter, och täcker in, civilisationens landmärken. Ja, ni fattar hur jag menar. En liten snirkel hade inte blivit aggressivt nog, så jag har massor av snirklar och på dem blad. Murgröneblad. Väldigt stiliserade, absolut, men med lite fantasti... 

Grunden är NYX Jumbopenna i färgen Lemon. Ovanpå den ligger först Luxury på ögonlocket. Den är från Makeupcosmetics precis som den nästföljande, Mystic, i ljusare grönt. Den är placerad i inre ögonvrån och uppåt. Den i sin tur övergår i två Fyrinnae-pigment. Haunted i gröngult och Jade Ghost i grönvitt. Under ögat är det Luxury i ganska stor mängd. Sen började jag snirkla. Indelible gel-eyeliner i färgen Endangered. Under ögat använde jag en bredare pensel och även för "stammarna" på min slingerväxt. Spetsen in mot näsan och bladen gjordes med eyelinerpensel. Ingetdera funkade till hundra procent, men det ser aggressivt, grönt och slingrit ut alla fall. Ögonbrynet målades också grönt med samma pensel och produkt. Lite vitt i inre ögonvrån som en detalj bara, Jumbopennan Milk från NYX. Tigis gröna penna som inliner. Ja, det är allt. Hoppas ni ser galen, supersnabbväxande murgröna framför er nu när ni tittar på dessa bilder. :D

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-12 08:13:21

Alltid lika spännande att se vilket boktema som kommer. Jag ser definitivt murgröna komma slingrande.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-04-12 09:12:32

den här skulle man vilja se en helbild på.. men jag vet att du inte gillar det :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-12 09:52:54

Jag tycker att din murgröna ser alldeles fantastisk ut! Verkligen aggresivt slingrande och snygg helhet med skuggorna. Dessutom tycker jag det är supercoolt att du liksom har integrerat murgrönan med ögonbrynet.



Jag är ju då skeptisk till huruvida flytande eyeliner skulle fungera bäst, jag tycker man får så dålig kontroll och när man gör snirklar är det ju just det som är viktigt. Dock tror jag att det underlättar om man har en gelliner som är mjuk och krämig. Visst är din gröna lite torr? Det är min med, så därför är jag väldigt belåten med att göra svarta snirklar idag:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-12 11:10:27

Sagolikt fint!

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-04-12 12:52:42

Emma: Jag jobbar på ett demensboende så jag gissar att Geisha-Looken inte skulle gå hem =P Men man vet ju aldrig =)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-04-12 13:38:26

Mycket tjusigt! De gröna nyanserna är fantastiska.

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-04-12 17:27:16

Jättesnyggt, härliga gröna färger. Murgrönan slingar sig framåt... Dags gräva fram sekatören så att du inte blir mumifierad ;o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-12 18:50:05

Sminkjante! Vad bra om jag lyckades få till det!



Kajalen! Den blev inte så mycket mer spännande än vad man ser. Andra ögat är inte ens omgärdat med slingerväxter. :D



Emma! Du kan ha rätt. Min gröna är torr och tråkig. Måste hitta en ultimat lösning på detta...



Kerstin! Tack!



Mayaline! Tack!



Marianne! Ja, precis! Det är lite den känslan jag ville åt. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-12 19:14:49

Ja eller så har jag fel. Min svarta är nämligen inte torr och det gick fan inget bra ändå. Fast det hade varit ännu svårare med en torr...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-12 19:53:56

Som ett sagoväsen, mycket fint!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-04-12 20:46:09

Läskigt snyggt! Tycker du fick till murgrönan fantastiskt bra. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-12 20:58:16

Emma! Snirklar är svaårt bara, så är det. Men, vi övar alla fall flitigt! :D



Linda! Tack!



Tina! Ja, läskigt ska det ju vara och om man kan se murgröna i det är jag nöjd! :D

Postat av: Marina
Publicerad 2010-04-12 23:23:05

Ohh vad läckert! Ni är så duktiga båda två! Jag har ingen sån där fantasig helt enkelt...:-( Många snygga gröna nyanser har ni också, jag blir lite sugen på att göra en grön sminkning, hmmm då måste jag byta färg på lacket först...;-)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-13 06:09:52

Kombo-Kommentar till både det här inlägget och Emmas tolkning:



Klockan är nippanappa 6, jag har sovit för lite. Men det gör s**t det samma om jag får beskåda nåt så här vackert och inspirerande med mitt morgonkaffe. Jag hoppas ni båda tjejer vet hur duktiga och fantasifulla ni är!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-13 06:35:00





Marina! Tack! Grönt är en härlig färg att använda så byt genast nagellack! Klart du ska möta våren med gröna ögonlock!



Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-13 06:35:50

BAdis! Tack! Vad härligt att höra! Speciellt som varken jag eller Emma var så hundra procent nöjda...

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-13 11:00:47

Jättefint! Och visst ser din murgröna ut att vilja slingra sig vidare...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-13 21:24:42

Isabell! Tack!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-14 22:26:28

Otorligt snygg makeup. Visst är det härligt att kliva utanför ramarna ibland och göra nått som är mer fantasi än bärbart så att säga. Jag hade väldigt kul med min vampyrsminkning och vill snart göra nått sånt igen.

Din sminkning är både vacker och harmonisk och får mig verkligen att tänka på älvor i skogen. Den blå linern blir på nått sätt pricken över i som "lyfter fram" maken! Vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela