Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

I mina väskor

Publicerad 2010-04-11 21:30:19 i Emmas sminkväska,

Häromdagen visade Vanessa upp innehållet i sin väska för oss. Jag tycker att det är ruskigt kul att se vad folk har sina väskor så med utgångspunkten att det säkert finns flera andra som också tycker det är kul så bestämde jag mig för att göra ett eget väskinlägg. Nu har jag två väskor som jag använder mycket, min handväska och min skolväska. Sen har jag såklart en hel hoper med andra väskor som jag använder efter behag men handväskan och skolväskan står ständigt packade med en massa beutygrojs, så jag tänkte jag kunde visa er innehållet i dem. Vi kan väl börja med min vanliga handväska.

 

Här ser ni alltså min vanliga handväska. Den använder jag om jag går på stan, ska hem till kompisar och även ibland om jag ska gå ut eller gå på fest. Här ligger fokus på touch ups. På första bilden ser ni det jag alltid har i denna väska. Basutbudet består av blottingpapper med puder från the Body Shop, ytterst smidiga att ha med sig, ett cerat ifrån Nivea, pålitligt om än lite trist, franslim, inte min favoritsort men det duger att ha i väskan och slutligen ett läppglans från Liparazzi i färgen Entourage, en klar vardagsfavorit som dessutom är toppen att applicera on the go med tanke på att det är komplett med spegel. Bilden under visade vad jag hade just nu. Som ni ser så tenderar jag att kasta ner läppglans i väskan och sen inte komma ihåg att plocka ur dem efteråt. Nåja, alltid redo är väl ett bra motto och det är ju lätta grejer så jag lider knappast av att släpa runt på några extra glans. Dessutom så bär jag för närvarande runt på ett parfymprov. Jag använder ytterst sällan parfym då det tenderar att ge mig eksem. Därför glömmer jag ofta att spraya på det när jag faktiskt vill ha parfym och således har jag ett parfymprov i väskan.

Den andra väskan jag använder dagligen är min superglamourösa Fjällräven Kånken. Inget ont om den, den besparar mig mycket ryggvärk. Jag pendlar till Örebro universitet ett par dagar i veckan och som sagt, alltid redo är ju ett bra motto, alltså blir denna väska ofta ganska tung. Sminkgrejerna förvarar jag för övrigt i det lilla facket så de ska vara lätta att få tag på när de behövs. Som ni ser så har jag en ganska brokig samling grejer i denna väska: puder, en kabuki, ögonbrynspenna, eyeliner, cerat, tvål, handkräm, en nagelfil, läppglans, hårborste och hårsnodd. Även här vill jag ha så jag kan bättra på sminket men denna väska är bättre utrustad för sminkkatastrofer så som utkladdade bryn, tovigt hår och allmänt behov av hårsnoddar och cerat. Dessutom så tycker jag att det är smidigt att ha en eyeliner i väskan för har jag brådis på morgonen hinner jag sällan måla eyeliner och då händer det att jag gör det i skolan istället. Sen händer det att jag kastar ner läppglans i stora kvantiteter i denna väska med såklart, men just nu var den ganska välstädad och då hade jag inte fler än så här. Jag insåg dock att det inte bara är läppglans jag häller ner i väskan för att sen glömma bort utan även ipren. Det låg nästan en halv ask och drällde i väskan, uppdelat i mindre delar då såklart.

Så det var innehållet i min väska det. Blev ni nyfikna på något särskilt får ni gärna fråga i en kommentar. Hur ser det ut i era väskor? Har ni sparsmakat med sminkprodukter med er eller släpar ni runt på högar med grejer?

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-11 21:41:17

Ja, Emmisen, du känner ju mig. En tygkasse från Schock och i den har vi en necessär med handsprit, våtservetter, näsdukar och nagelfil samt ett läppstift och kanske ibland ett gloss. Självklart handkräm. Nu finns både en lite Avojuice eller kanske två i necessären och en burk Nivea.

Dina väskor är hundra gånger mer spännande än min. Och det var roligt att se din lilla samling nödvändigheter. :D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-11 22:14:52

Åh va skoj med en dykning ner i dina väskor! Blev mest exhalterad över fjällräven ryggan, undrar just om min sådan finns sparad hemma...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-11 23:07:33

Sminkan: Haha, jo jag gör ju det. Men du ser, en handkrämsjunkie borde bli lycklig av att kika i dina väskor:) Ja vad bra att du tycker det. Jag gillar ju sånt så då borde ju fler göra det...



Linda: Vad bra att du gillar! Jaså haha, ja då var det ju bra att den fick vara med på bild då. Det är funktionella och bra väskor och fina för att vara ryggsäckar, inget ont om dem som sagt.

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-04-11 23:15:39

Hmm, jag kanske får lov att tömma min väska och visa upp vad jag släpar omkring på..? :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-12 08:11:33

Kul inlägg. Jag blir så fascinerad av att se vad andra bär med sig. Själv har jag sällan väska och således har jag på sin höjd med mig ett cerat.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-12 09:19:57

Jag har försvarets hudsalva med mig överallt.

Och ofta en liten sample size body butter:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-12 10:37:54

marybeth: ja det tycker jag att du ska göra. Vore kul att se...



Sminkjante: tack! Ser man på. Ja då förstår jag att du inte bär så tungt...



Sanna: Ah försvarets hudsalva. den verkar vara en favorit för många men jag har faktiskt inte testat. Har för mig att det är ngt animaliskt i den och jag är inte så förtjust i sånt...

Postat av: Ika
Publicerad 2010-04-12 10:47:17

I min handväska finns alltid ett gäng läppstift och gloss, men det som används mest är läppomada och såna har jag två av i väskan. Där finns även alltid handkräm (gärna en från Dermosil), en liten sminkspegel och ibland om jag går på fest tar jag med en kajal och tops ifall jag behöver bättra på ögonsminket.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-12 11:10:41

Va roligt att se :D och att tog utmanigen i akt :P hihi det fanns ju massa spännande här ser jag :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-12 11:13:06

Väldigt kul! Det är alltid kul att spana in i andras väskor! Jag släpar nog runt ungefär lika mkt grejer som du. Man vet aldrig vad som kan behövas =)

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-04-12 18:27:10

Jättekul att läsa! Jag bär med mig alldeles för mycket, och kanske skulle jag haka på och visa någon gång =)

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-04-12 18:48:46

Jag gjorde samma för ett tag sedan, såhär såg det ut för mig!



http://killercolours.blogg.se/2010/january/whats-in-my-bag.html

Postat av: Helena
Publicerad 2010-04-12 20:00:53

vad kul. själv har jag mest gloss i mina väskor, och det slutar alltid med att jag inte hittar det gloss jag vill ha. ibland händer det att jag har med en nececcär med dagens smink.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-12 22:32:32

Ika: ja det är bra att ha. Hmm, det låter som ett finsk påfund..? Kajal brukar jag med ha med mig om jag ska på fest. det finns dock inte permanent i mina väskor.



Vanessa: vad bra:) Ja, det finns lite att titta på här med...



Kerstin: ja det tycker jag med:) haha, ja du det är bäst att vara redo för alla eventualiteter...



Josephine(Makeuponista): vad bra:) Ja, det vore kul att se hur mkt som är alldeles för mkt:)



Viola, Killer Colours: ja det inlägget minns jag. Kul att spana i folks väskor...



Helena: ja gloss är ju toppen att ha med sig. och några stycken skadar inte. Men som du säger, det är irriterande när man inte hittar det man vill ha...

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-13 06:05:00

Underbar djupdykning i vad du kånkar med dig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-13 18:01:10

badbomben: vad bra:) det är alltid kul att spana i andra sminkjunkies väskor...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela