Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

I brunt och brons

Publicerad 2010-04-28 05:49:18 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Jag tänkte visa en liten sminkning idag som jag gjorde med tanke på att lyfta fram det blå i mina ögon. Självklart blev det inte så, istället se man aningens mer av det gröna, speciellt på den nedersta bilden. Nå, melerade ögon överraskar en ständigt, inte sant?

Basen är en förskräcklig krämögonskugga från Max Factor med en sorts läppglans liknande tub och applikator. Sen är det den bruna Coastal Scents Hot Pot-skuggan ovanför min tumme på bilden och Makeupcosmetics Sparkling Bronze och Magic Copper.

Brun penna, Bourbon från Urban Decay, som ram. Sen den bruna skuggan på yttre delen av ögonlocket samt under ögat. Sparkling Bronze duttades sedan utan att blandas speciellt mycket på inre delen av ögonlocket och upp på brynbenet. Magic Copper som highlighter. Brynskugga och mascara. Klart. Enkel vardagssminkning.

Kommentarer

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-04-28 06:44:45

Härliga jordiga toner till din ögonfärg. Bourbon är riktigt tjusig!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-28 08:35:28

Stiligt, stiligt!

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2010-04-28 09:24:24

Snyggt! Men jag är ju damen som äääälkar "fyra nyanser av brunt" :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-28 09:56:09

Superfint! Bourbon är så himla användbar!

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-04-28 10:00:13

Hej, både sminkan och Emma har varsin beautiful blogger award att hämta på min blogg! =)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-04-28 10:06:45

Riktigt fint! härligt med jordnära färger till dina blå ögon!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-28 10:20:02

härligt med brunt :) tycker verkligen att du fått fram din ögonfärg

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-28 10:42:39

Dina ögon ser så blå ut, tycker jag igen!:) Psst, idag fick jag er i min bloggroll, yey!!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-28 11:00:07

Snyggt! De blev verkligen blå! Jag måste ge mig på en brun sminkning snart för nu var det längesen :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-28 14:19:36

Jag tycker iofs att dina ögon ser väldigt blå ut. Mycket vacker sminkning, färgerna smälter ihop fantastiskt! Är det dagens sminkning?

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-04-28 20:34:02

Jag tycker det var jättetrist att många av produkterna var dåliga =/ Men är ändå glad att lite av sakerna var bra =)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-28 20:42:45

Brons och brunt är riktigt fint och framhäver väldigt bra. Ska nog göra något i dessa nyanser, va ett tag sen nu...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-28 21:46:03

Mayaline! Tack! Bourbon är en av mina favoriter från UD.



Kerstin! Tack!



Annica! Jag blir så glad varje gång jag ser din signatur! Och ja, jag minns din passion för brunt. Brunt är ju en himla snygg färg dessutom.



Ninni! Ja, och väldigt trevlig att måla med. En bra penna!



Maria! Tack! Vad roligt att höra! Kram!



Stephy! Tack!



Nicole! Tack!



Badis! Tack! Och vad roligt att höra att du fått ordning på blogger! ;D



Zizzie! Brunt är himla vackert även om man inbland avskriver den som tråkig. Det finns ju dessutom en otrolig mängd olika bruna. Brunt är fint!



Emma! Nix nej. Dagen är osminkad.



Maria! JA, men man får prova sig fram. Allt man köper är ju inte superbra. Här är det väl bara en sak jag inte gillar och det är krämskuggan från Max Factor. Resten är toppenprodukter.



Linda! JAg ser fram emot att se dig i brons snart då! :D




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela