Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Pinta

Publicerad 2009-09-30 16:48:19 i Naglar i lila,


Zoya Pinta är det blålila krämlacket som kom i höstkollektionen. Mycket vackert, eller vad säger ni? Fast här är det slitet... Jag målade naglarna i söndags och fotade idag, onsdag, och det är helt ouppfräschat. Inga extralager lack eller överlack.

Jag har inte varit rädd om det heller, jag har lagat mat och städat och härjat runt med det. Därför är det lite matt och repigt nu. Men, det är dagsljus och jag kom på att det var ofotat. ett trevligt lack dessutom. Mer tydligt lila än t.ex OPI Siberian Nights och trevliga lackegenskaper. Kan se nästan svart ut i vissa ljus, men huvudsakligen är det lila med liten blåton. Trevligt lack alltså, men kanske inte förstummande? Vi har sett det förr helt enkelt. Men, precis som med Ibiza, om man saknar ett lack av den här typen i samlingen så är det värt att investera i. Det är ett riktigt bra lack. Bättre än mina andra av samma typ.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-30 18:15:22

Det var bra jobbat!

fin färg dessutom!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-30 20:44:27

Jädrars va bra det håller på dig! Det där lacket damp ner i min brevlåda idag från Nailmail, ser fint ut tycker jag. Beställde även tre andra färger, så nu har jag fullt sjå att bestämma vilket jag ska prova först!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-30 21:43:51

Det ser fint ut tycker jag. Dock har jag knappt några naglar att måla, så just nu är det lätt att hålla sig från att köpa lack:)

Postat av: Honi
Publicerad 2009-10-01 22:18:24

Hej Emma och Sminkan :) Skulle bara vilja fråga, eller efterfråga kanske jag ska kalla det, om ni inte skulle kunna göra ett inlägg på hur ni lägger eran bas :) jag har länge trixat med tintade foundations, puder etc men får inte riktigt till det. Skulle vara kul att vet hur ni två gör det :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-03 16:46:23

Sanna! Fortfarande samma lack. En vecka snart!



Marina! Zoyas lack är inte så tokiga!



Emma! Ja, samma här. Klippt ner alla efter att en gick av.



Honi! Bas? Ja, jag har inte mycket att säga. Jag använder Facefinity från Max Factor. lägger den med en kabukiborste om jag vill ha den tunn och med svamp om jag vill ha den täckande. Ingen concealer, inget puder på det.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-06 22:09:00

Honi: hmm, ja det kanske jag kan. Fast vet inte riktigt vad jag skulle säga i det inlägget jag använder mineralfoundation, concealer och puder. Men ja, kanske kan göra ett litet inlägg... Lovar inget datum dock, det är inte bara sminkan som bloggar på halvfart om vi säger så...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela