Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skogsväsen

Publicerad 2009-09-21 05:53:49 i Boktema 2009,


Missne och Robin utspelar sig ju i hög grad i skogen och bland våra svenska féfolk. Min tolkning blev alltså brun och grön och med skogens löv. Jag har använt skuggor från www.britebird.se, dels den gröna och bruna ur Sanfiedorepaletten, dels pigmentet Those are Poisonous och highlightern Cream Cat.

Grunden är en stiftskugga från L'Oreal. Sen lade jag skuggan Gekko från Sanfiedorepaletten på hela ögonlocket. Sen lade jag den bruna från samma palett ovanför den gröna och rakt ut. Runt ögat skapade jag sen en ram med mörkgröna pigmentet Those are Poisonous. Den passar väl extra bra eftersom Missne är giftig. ;D
Inliner från Tigi i brunt, mascara från L'Oreal. Brynskugga från H&M. Blad från buskarna utanför huset och fästade med Ardells franslim.
Boken Missne och Robin pratade jag om när vi hade Edelfeldt som boktema senast. Så här skrev jag då:
I boken möter Torun Missne, en förkroppsligad Calla Palustris, och andra väsen som också är personifikationer av växter. Ett lite älvigt tema. Fantastiskt fin bok som jag fortfarande minns ganska bra fast det är 25 år sedan jag läste den. Kanske kan den få bli ett framtida boktema.
Så blev det också. Varsågoda.

Kommentarer

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-09-21 07:17:29

Fantastiskt fint!

Postat av: badis
Publicerad 2009-09-21 07:59:38

Dryaden där!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-21 08:13:17

Jädrans vad snyggt. Bilderna hade passat i ett magasin, väldigt, väldigt inspirerande.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-21 08:55:54

Otroligt häftig sminkning, verkligen fantastiskt fint med löven. Säger som Sminkjante, hade passat fanastiskt i en tidning...

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-21 09:49:17

HELT UNDERBART!!!!

Postat av: Bodda
Publicerad 2009-09-21 10:36:45

Gud vad tjusigt! Du ser verkligen ut som ett skogsväsen!

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2009-09-21 10:59:54

Oj, vilken snygg sminkning!!

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-21 12:51:26

Otroligt läckert... det gör så mkt med små detaljer som i det här fallet löven för att lyfta en bild.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-21 15:45:41

Otroligt vackert! Riktigt skogsaktiga gröna nyanser.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-21 16:22:52

Jag satt i flera sekunder och sa (i mitt huvud för mig själv); åh, åh, åh, åh.... va fiiiint! Ser otroligt fräscht och vårigt ut. Löven var verkligen pricken över i! Och så gillade jag att det var så klara, fina gröna färger! Mums!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-09-21 16:51:50

Urfint, det är nästan som skogen börjar växa kring mig... Nu gäller det att undvika tjärnen :o) (elektronik och vatten är ingen bra kombo, men kanske simma med Missne utan datorn)



Om Inger Edelfeldt återkommer till boktemat vill jag föreslå antingen "Den täta elden", "Breven till nattens drotting" och "Svarta lådan" - ja, jag gillar Inger Edelfeldt...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-21 17:01:09

Väldigt vackert, både sminkningen och bilderna.

Postat av: madde
Publicerad 2009-09-21 17:10:29

Undrar var man kan få tag på Manly paletten, vilka underbart fina skuggor och många oxå

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-21 17:17:39

Väldigt vackert! Vilka härliga färger du valt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-21 18:21:32

Josephine! Tack!



Badis! Tack! Dryad låter bra!



Sminkjante! Tack! Vilken komplimang!:D



Emma! Tackar! Ska bli spännande att se dig!



Sanna! Tack! Dina skuggor!!



Bodda! Tack! Vad bra!



Linda! Tack!



CC! Ja, det var ju lite kul med bladen tycker jag. :D



Marie! Tack!



Marina! Färgerna är verkligen härliga! det tackar vi Sanna för!



Ardeth! Ja, jag kan lätt tänka mig fler Inger-teman för jag älskar henne också! :D



Kerstin! Tack!



Madde! På ebay!



Zizzie! Tack!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-21 19:07:35

Underbart, som taget ur en reklam i en tidning eller något!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-09-21 21:06:12

ÅÅÅÅÅÅÅH, det här är det finaste, vackraste, ljuvligaste, mest älvlika jag någonsin sett! WOW! Jättewow! Jag blev verkligen förtrollad av att se den.

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-09-21 22:38:04

Krispigt är ett ord som liksom kommer i huvudet när jag ser det. Väldigt fräscha fina färger och vad häftigt att ha med löv. Det hade jag nog aldrig kommit på.. :)

Postat av: Lauren Li
Publicerad 2009-09-21 23:35:09

I love your blog and these pictures are just stunning! I can't believe how green your eyes look here. Beautiful, fabulous job!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-22 06:18:42

Linda! Tack så mycket!



RQ! Så bra? Tackar! Jag är inte lika tagen av min insats men jag litar på dig. Svårt att se själv kanske.



Marybeth! Ja, löven var ju en kul idé. Sen hade den varit bra att se i helansiktsbild så klart, för då vore tanken med löven tydligare, men vad sjutton...



Lauren Li! Well, I do wear green contact lenses here. ;D

Thank you! I am happy you like the blog!

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-09-22 13:03:44

Jo, man får ju en helt annan överblick när man ser hela ansiktet men det är inte alltid man vill gå med på det.. :) Jag har fortfarande inte haft en enda ansiktsbild på mig, jag har någon spärr där :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-22 21:21:13

Marybeth! utan tvekan är det så, jag gillar inte heller att göra helbilder av ansiktet...



Postat av: Thess
Publicerad 2009-09-26 00:10:49

jättefint verkligen :D coolt med löven :D

Postat av: Mrs J
Publicerad 2009-09-29 00:09:06

Grymt fina bilder!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela