Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Septemberkavalkad

Publicerad 2009-09-30 07:45:32 i Kavalkad,

Så har det gått en månad igen. Ny kavalkad alltså, men en ganska begränsad sådan. Alla de som är på sista raden är gjorda för länge sen, så det är alltså ovanligt få som är från nu. 15 makeuper in alles. Jag är ganska trött på bloggen just nu, bara boktemat känns riktigt kul men det är lite lagt på is eftersom Emma är på praktik i tio veckor. Det är segt med uppdateringarna och jag vet att jag inte kommenterat hos någon på eeeeevigheter. Jag orkar inte just nu. Jag är ledsen.

Nå, de sminkningar som blev är väl alla fall rätt okej. Hoppas ni finner nöje i att titta på dem.
1.
2.
3.
4.
5.
6.

Emma har varit med rätt mycket i september. Dels har vi haft tre bokteman och dels hade vi vår gemensamma helg här i Stockholm. Så har det ju blivit lite annat smink också. Hon är alla fall världens sötaste Emma! Jag älskar hennes boktema tolkningar, speciellt den med "ljustatueringen" och så tycker jag hon har världens finaste leende på bilden på övre raden där hon står på min balkong.





Kommentarer

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2009-09-30 08:48:57

Väldigt fina sminkningar på er båda! Jag förstår att du tröttnar ibland (på bloggen också) men jag hoppas du inte ger upp. Du (och Emma) ger oss andra så mycket glädje och inspiration. Hoppas du piggnar till snart, själv är jag inte så glad över att hösten och vintern närmar sig... :(

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-09-30 08:49:21

Sminkningarna är mer än okej! Som vanligt finns det mycket underbart att fästa ögonen på. Även om jag har en sådan där dag då jag egentligen inte har tid att kolla bloggar så brukar din vara ett måste. Jag är helt klart sminkanberoende. Hoppas att vad det nu är som du känner fattas kommer tillbaka snart. Kram!

Postat av: Amanda
Publicerad 2009-09-30 08:58:12

Alla på rad 2 är ju kärlek. :)



Synd att du är trött på bloggen, jag älskar din blogg ju!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-30 10:27:55

Jag förstår att du är trött på att blogga. Det går upp och ner. Det bästa är nog att hänga med i svängarna och bloggar när det är roligt. Hoppas verkligen du hittar kraft i andra delarna av ditt liv. Jag sänder lite extra energi och en stor kram.

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-09-30 10:41:03

det är helt okej vi älskar er ändå! :)

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-30 14:40:19

Hoppas allt känns lite bättre snart!

Åh mina favoriter av dessa är ju den rosa med stenen på rad 2 o den med gröna löven :) Fast det finns många andra fina också... Av Emmas är favoriten den skarpa vingen i den rödaktiga färgen...



Jag är själv lite less på att blogga nu, det är så mkt annat som upptar mina tankar...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-30 16:54:22

Tack allihop! Ni är så härliga läsare att jag absolut tror att jag kommer igen. Och jag har ju inte lagt ner/pausat än. ;D

Det får bli lite sparlåga bara.



Puss på er, alla läsare!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-09-30 22:32:01

Fantastiskt fantasifull och fin månad för er båda!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-30 22:34:24

Jag gillar allt ni gjort i september!

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-01 01:01:57

Allt är ju så vackert, som vanligt.. :) Ni är otroligt inspirerande och precis som så många andra är er blogg ett måste att kika in på.. :)



Jag förstår det där med sparlåga, bara du lovar att inte försvinna så är jag nöjd.. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-10-01 16:09:45

vilken månad:D

Gillar 1:a på rad 2 och lövbilden på rad 5:)

Och emma: första på rad 4 är underbar! andra med!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-10-01 21:58:50

Helt otreoligt så många snygga sminkningar ni lyckats göra denna månad! Helt otroligt. Tack för att ni delar med er. Ni är så inspirerande.

(Är det inte dags för en temavecka snart igen?)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-01 22:35:00

Sminkan! Du har måhända inte gjort så många sminkningar som du brukar den här månaden, men de du har gjort är så läckra allihopa så att det går inte att välja en favorit, så coola allihopa! Jag hoppas verkligen att din svacka bara är tillfällig, för jag skulle sörja enormt om du försvann! Styrkekramar från mig!



Emma! Precis som Sminkan är du en stor inspirationskälla och du gör så många vackra sminkningar, så även den här månaden. Keep it up!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-10-03 17:16:13

som andra redan skrivit så har det gjorts väldigt inspirerande och fantasifulla mejker ändå denna månad. särskilt kul blir det när ni tar ut svängarna med lösisar, stenar och när sminkningen kryper ut till pannan, kindbenen, tinningen osv. Sminkis, du har rätt att få vara lite trött och seg och posta grejer ur arkivet, ingen kan vara på topp hela tiden. din fanclub är ju kvar ändå!

Postat av: amie
Publicerad 2009-10-06 08:37:20

du sminkar dig så fint! Vart kan man köpa alla dessa ögonskuggor? :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela