Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Onsdagsblått

Publicerad 2009-09-02 07:55:47 i Sminkans EotD,


Igår pratade jag en stund i telefon med Emmisen och sa att hon har bloggen för sig själv imorgon, det vill säga idag, för jag är såååååå leds. Ha! När jag vaknade imorse kom jag på att jag har SOVMORGON! Det ni!
Nu betyder inte det att jag är pigg. Nej, jag låg faktiskt och läste en vampyrbok, Fruset blod, hela natten. Gillar ni vampyrer så är det andra delen i en rätt bra serie. Första delen heter Törst. Mead heter författaren. Men, nu är det inte boktema idag utan onsdag så nog om vampyrer och läsning.
Ni ser att jag ser långt ifrån pigg ut, men jag har ändå hunnit fota och jag hinner sitta här och peta ihop ett inlägg. Tråkigt nog går det inte att fota i dagsljus ens när det är sovmorgon för det är mulet som bara den och regnet öser ner.

Så här ser det ut idag. Det är ingen bas alls. Skuggorna kommer ur den där paletten jag visade för några inlägg sedan, en med skimrande skuggor från Coastal Scents Hot Pots. Man "skräddarsyr" sin palett genom att köpa den tom och så välja skuggor till den. Jag har bland annat valt en mörkblå med lite gråton och det är den jag har här. Den ligger närmast ögat och även under ögat som en bred ram.
Därefter har jag den gråaktiga skuggan jag använde även i måndags, eller greige kanske är en bättre beskrivning. Den ligger mellan det blå och highlightern som är samma ljusa skugga som jag haft i måndags och i tisdags. Inget superduperkomplicerat alltså. Jag valde färgerna efter naglar och byxor faktiskt, om ni undrar, så jag kommer vara matchad som sjutton!

Kommentarer

Postat av: Kerstn
Publicerad 2009-09-02 08:32:24

Åh så fint! Denna sminknnig måste jag kopiera i höst! Måste ocksåspan in den där paletten, det låter ju jättebra =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-02 08:45:13

yay, du orkade! Vad skönt att du hade sovmorgon! Himla snygg sminkning, gillar färgerna enormt. tror att du kommer bli dödstjusig i din matchningl, nu är jag bara sur för att jag inte får se helheten:(



Hur kommer det sig att du är baslös? Du känns som skuggbasernas förespråkare nummer ett...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-02 10:29:42

Fin makeup. Gillar det murriga.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-02 10:39:52

Tycker detta va otroligt fint, det ser ut som du tolkat ett en riktigt gråmulen himmel faktiskt!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-02 20:38:09

Sjukt snygg sotning! Jag försöker ofta få till sotningar i andra färger än svart, och jag borde använda detta som inspiration.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-03 06:00:25

Kerstin! Åh, vad kul! Blir så glad om någon finner inspiration! Paletterna är bra. Man får i 12 skuggor, eller fyra om man köper den lilla, och det är bra kvalitet på de flesta av de skuggor jag testat. Några av de matta var lite sämre, men de flesta var superbra!



Emma! Det behövs ingen bas under skuggorna utan de ger full färg ändå. I vanliga fall hade jag kanske inte upptäckt det, eftersom jag kör med krämskugga av gammal vana, men nu glömde jag ju en morgon och det funkade ju utmärkt ändå.



Sminkjante! Tack!



Linda! Tack! Ja, det kankse det gör. Jag håller med!



Marie! Tack! Jag tänkte inte ens på det som en sotning, men det är det ju faktiskt.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-09-03 20:38:20

Snygga dova färger! En fin höstsminkning!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela