Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Moodies Persian Blue

Publicerad 2009-09-24 06:04:31 i Naglar - färgskiftande,


Oj... Det här inlägget har jag glömt bort i exaltationen när Emma var här. Så här såg mina naglar ut just den helgen. Bra i och för sig, för jag har inget nytt att bjuda på.
Namnet är ju helt missvisande på det här lacket, det är inte blått någonstans. Det är ett grått lack i flaskan och det blir grönt på naglarna. Om man har frihängande tipp, som jag äntligen har lite grand, så är tippen grå. Det blir alltså en "funky french" men med diffusa kanter.

Färgskiftningen fungerar alltså. Är man ute och det är svalt blir hela nageln grå.
Jag trodde faktiskt inte det skulle funka. Sen är ju inte färgskillnaden så där hysteriskt skarp eller så, men man ser den utan tvekan.

Det är okej att lacka med, två lager behövs som minst, jag har tre lager här. Som vanligt har jag bubblor. Jag misstänker mer och mer att det är det jävla överlacket... Usch! Lustigt nog är det begränsat till en nagel den här gången. Lacket höll i ca två dagar innan det flagade på den högra handen. Tror även det beror på under- eller överlacket för det är ett problem jag haft sista tiden.

Nubar Moodies kan man köpa från www.nailshop.se och de kostar ca 50 kronor. De reas ut eftersom de utgår ur sortimentet. Skynda att fynda!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-24 08:18:10

Jag är lite nyfiken på moodies. Ska titta in hos nailshop.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-24 09:43:38

Det ser inte alls dumt ut faktiskt, den diffusa gråa tippen är ganska snygg... Dock kommer jag mig aldrig för när jag har långa naglar och nu har jag bebislängd och kommer inte kunna spara på åtminstone 10 veckor...

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-24 17:07:34

Mhmmmmmmmmm .. Nja, alltså .. Moodies eller inte, jag tyckte inte om färgen. Inte alls. :(

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-24 21:43:48

Häftigt tycker jag! Jag hade förmånen att se detta lack IRL på Skor och maskara för ett tag sedan, och jag gillade det också i utanför skärmen!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-24 22:04:41

Jag tycker det ser riktigt läckert ut med den lilla svaga skiftningen längst ut på tippen! På mig blir det ingen förändring i färgen alls... kanske kan bero på att mina naglar aldrig tar sig över fingertoppen :-( !

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-25 05:46:14

Sminkjante! Gör det! Klart du ska ha ett alla fall!



Emma! Nej, jag vet vad du menar. man måste tajma ihop det liksom...



Miss Pussy! Nej, så kan det vara. jag hade gärna haft flaskfärgen mer på naglarna. En grå nyans som ser lockande ut. Den gröna är väl mintig.



Kerstin! Ja, i flaskan är det superfint!



Marina! Ja, man måste ha frihängande tipp annars händer inget.

Postat av: albin
Publicerad 2009-09-26 19:38:12

tips! använd endast ett lager underlack annars kommer bubblor som ett brev på posten. Hälsningar från lacknörden på Nailshop.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-26 20:08:24

Albin! Vi har identifierat bubbelkällan, det var överlacket från Sally Hansen. Men tack för tipset!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-09-26 23:51:58

Enda Moodies som funkar.

Suck.

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-09-30 19:19:00

Vilken skum färg (absolut inget illa menat), den påminner om någon handtvål som alltid fanns hemma på toaletten hos farmor och farfar. Lite sådär 50-tals mintig men ändå inte.

Postat av: Olivia-Nicole
Publicerad 2009-10-05 09:26:14

Ser ut som turkos keramik, läckert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela