Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan i lördags

Publicerad 2009-09-18 05:57:45 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Här kommer ett inlägg som inte hunnit ut än. Det är från förra lördagen och texten skrev jag också då, om ni tycker jag säger något ni redan vet...

När jag och Emma var på stan tillsammans på lördagen så såg jag ut så här. Emmas fotd har ni ju redan sett, hon var toksöt i lila. Jag hade grönt och en blandning av Makeupcosmetics och Urban Decay-skuggor.

Grunden var en stiftskugga, som vanligt, Color fresco från L'oreal. Ovanpå den lades Egypt från Makeupcosmetics på hela ögonlocket. Den förstärktes något i ögats ytterkant med Luxury från samma märke.

Globlinjen sveptes sedan med Smog från Urban Decay och de gröna skuggorna blendades ihop med den bruna så de flyter ihop ganska skarvlöst. För att ge ett lite gyllene skimmer i inre ögonvrån så applicerade jag lite Mauie Wowie, också från Urban Decay, från inre ögonvrån och uppåt/utåt. Slutligen highlightade jag med Shinkirou från Fyrinnae.

En ram ritades runt ögat med en kajal från IsaDora, Indigo. Ovanpå den lade jag mer av Luxury från Makeupcosmetics för att "gröna till det". Sedan fästes Ardells Demi Luvies och brynen fylldes i med Face brynskugga Myrrah. Det var sminket från lördagen. Kan säga att jag hade en skön shoppingorgie på MUS och kom hem med tre nya, fina ögonskuggor som tydligt ropade mitt namn. Två andra som ropade tvingade Emma mig att lämna kvar, tack och lov. Meningen var att hon skulle leda mig bort från alla frestelser men eftersom jag är större och starkare så lyckades jag slita åt mig lite smink alla fall. Även på nagellacksfronten fungerade hon lite som broms, det blev två lack från IsaDora efter att hon nästan brottat ner mig och tvingat mig släppa Sapphire. Tur det! Tack Emma!  Vi träffade förresten Ika också, vilket var kul! Hoppas du är nöjd med alla dina inköp Ika!
Ja, som sagt, det var väl allt.

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-18 09:01:07

Ha ha ni är roliga, jag ser er framför mig brottandes på butiksgolvet med nagellacksflaskorna flygandes omkring :-)! Sminket var superfint! Otroligt välblendat och lite annorlunda färgkombo, tycker jag. Snyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-18 09:30:20

Tack för ett gott skratt. Jag kan också föreställa mig hur ni "brottades"....



Underbar makeup.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-18 10:09:32

Jag skrattade med när jag läste:D fast fullt så dramatiskt vet jag nu inte om det var, men ja, lite bromsade jag allt:) Tur det, annars hade du inte fått nån lunch...



Du var så otroligt fin i det här sminket, så vackra färger, och de flyter ihop så otroligt tjusigt, för att inte tala om fransarna, underbart!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-18 10:33:19

Fantastiska färger och underbart blendat!

Postat av: Malin
Publicerad 2009-09-18 11:12:03

fin blogg:D

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-18 13:18:28

En riktig vacker makeup! De knalliga färgerna under närmast ögat blir ett så snyggt komplement till de lite dovare färgerna på ögonlocket.

Om jag skulle förstå hur du tänkte när du sminkade dig, det hade varit så häftigt..

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-09-18 14:42:30

Tjusigt!

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-18 17:27:42

Snyggt! Du passar i grönt :) Shopping är ju alltid kul, förstår att ni hade en nice dag

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-18 21:39:45

Fantastisk komposition! Låter härligt med shoppingen =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-18 22:39:10

Marina! Tackar! Kul att du gillar! Och ja, du skulle sett oss! Emma slog mig på fingrarna och väste NEJ inne på MUS... :D



Sminkjante! Japp! Hon slet flaskor ur handen på mig. otroligt skönt att ha med Emma på shoppingtur!



Emma! Du anar inte hur tacksam jag är! Du var fantastisk!



Miss Pussy! Tack!



Malin! Tack!



Marie! Hur jag tänkte? Ingen aning... Tänkte nog inte alls?



Kajsa! Tack!



CC! Jo, grönt är trevligt. Och ja, var skitkul att hänga med Emma!



Kerstin! Japp! Vi hade verkligen en mysig helg ihop!

Postat av: Enii
Publicerad 2009-09-21 17:29:24

Oh, detta gillar jag =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela