Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

”Ljustatuering”

Publicerad 2009-09-07 18:14:25 i Boktema 2009,

Första boktemat på ett bra tag och jag hade allvarliga planer på att göra en ljustatuering med strass och lite glitter. Lite knepigt och knöligt med effektfullt. Sen såg jag Sminkans inlägg om böckerna idag och då också framsidan av Specials. Och hallå, om Westerfeld och co tycker att en ljustatuering ser ut sådär så är det helt okej med mig. Strasstatueringen förvandlades således till en svartmönstrad historia på min ena tinning, lite grann i pannan och en bit ner över kinden. En liten strassten fick dock vara med, som för att symbolisera diamanten i Tallys ögon. Ja ifall ni trodde att det bara glittrade i hennes ögon så kan jag säga att no nix, det är en diamant.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Sunshine

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 15

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Gentle

Ögon

Ögonbryn: H&M Brynskugga
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Makeupcosmetic Sparkle, Collistar

Highlighter: Brite Bird Cream Cat

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Lösfransar: Ituklippta fransar inköpta i 10-pack på ebay och Ardellim

Läppar

Läppglans: Golden Rose Diamonds Lipgloss 02

 


I inre ögonvrån ligger Sparkle från MUC och i den yttre vrån ligger en svartglittrig skugga från Collistar. Svart eyeliner och mascara, denna köpte jag för 59 kronor på ÖB, ett litet tips om ni känner att ni behöver ny mascara. Lösögonfransar från ebay, ännu billigare än mascara, och så var det dags för ”tatueringen”. Den skapades med MUS Pollution, spetsen från ett par gamla leggings och SS 239. Den blev väl knappast perfekt, men ändå ganska fin tycker jag. Dock upptäckte jag när det var dags att släppa ner håret att jag hade gjort den på fel sida, därav den horribla frisyren, men ni får i alla fall se min ljustatuering:) Jag har förresten börjar känna på mina nya borstar och än så länge så är jag mycket nöjd. Ska bli spännande att fortsätta rekognicera i prenselsetet.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-07 20:32:11

Skithäftigt! Det ser knappt sminkat ut, du har varit riktigt flink och noggrann!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-07 20:41:51

Emma, ditt rouge är alldeles fantastiskt!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-07 21:22:04

Marie: tack! Åh, tycker du det, vad glad jag blir!:)



Miss Pussy: jepp jag vad, gentle är en av mina favoriter, ett av de vackraste och användbaraste rougen jag har. Finns dessutom med i det fasta sortimentet;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-07 21:25:49

Helt galet snyggt!!! Fy fan vad bra! Wow!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-07 22:30:21

Läckert! :)

Postat av: Louise
Publicerad 2009-09-08 09:28:36

va duktig du är! en underhållande blogg:) ska vi lägga till´varandra på blogglovin?:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-08 11:50:37

Otroligt läckert och vackert! Bra jobbat!

Postat av: samantha
Publicerad 2009-09-08 17:40:16

Hej !

Helt off-topic men ....



Har du möjligen provat ögonskuggor från Pierre René ?? (finns på lindex etc)

Om du har det är dem bra ??

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-08 19:39:28

Vad läckert!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-08 21:15:46

Sminkan: Tack så mkt raring, jag gillar med denna:)



Zizzie: Tack:)



Louise: Tack så mkt. Jag använder inte bloglovin själv tyvärr...



Sminkjante: Tack så mkt:)



Samatha: Hej. Nej tyvärr, har inte testat. har nog fingrat på dem någon gång mer kommer inte ens ihåg hur de verkade...



Linda: tack Linda!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-08 21:55:40

Sjukt fint! Tatueringen - rouget - allt!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-08 23:56:54

Fy fasen va läckert! Vad uppfinningsrik du är, spetsen på leggings... det skulle jag aldrig ha kommit på! När du skrev det kom jag att tänka på så där tårtpapper, du vet som man lägger under tårtan. Brukar ha spetsmönster på sig...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-10 21:55:51

Kerstin: tack så mkt:)



Marina: Tack! ja du, det var väl klurigt av mig;) Har faktsikt varit på jakt efter användbar spets i snart ett år och när resåren var utsliten så tänkte jag att nu ska jag banne mig använda spetsen... Annars så har jag med funderat på tårtpapper, har inte testat dock.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-10 23:50:59

Wagon Trail är en grymt snygg färg men jag tyckte det var lite svårlackat. Det blev en del muttrande innan jag var klar. Men färgen är som sagt grym så det kommer bli fler gånger helt klart! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-13 22:03:32

Zizzie: Det är kanonläckert! Hmm, okej. Min funkade fint, upplevde den inte som svår, dock är jag inte riktigt överens med CGs pensel, de droppar så förbannat... Kan ju skilja från flaska till flaska dock...

Postat av: suss
Publicerad 2009-09-14 13:56:24

oh va glad jag är att temat är tillbaka, supersnyggt emma!

Postat av: suss
Publicerad 2009-09-14 13:58:46

och kuul att du verkar gilla borstarna! Var rädd att du inte skulle gilla dom.. skulle känna mig rätt skyldig :p

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-14 14:13:29

Suss: Tack suss! vad kul att du tycker det är roligt med boktema, det tycker vi med:)



Åh ja, de är jättetrevliga! Äsch, det ska du verkligen inte göra isf, jag kollade fler recensioner än din, även om det som sagt var din som väckte mitt intresse. Men nu gillar jag dem som sagt, så då är det ju inga problem:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-15 14:37:48

Ja, jag hade säkert bara otur med min flaska. Cowgirl Up var det inga problem med så :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-15 19:10:55

Zizzie: ja så kan det ju vara. Jag vet att en del tycker att CG är lite svårapplicerade, men jag upplever dem som himla bra faktiskt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela