Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sabina-trion igen

Publicerad 2009-11-18 17:12:46 i , Eotd i svart,


Min ögonskugga i Sannas bloggkollektion, "Sminkan", har ni ju sett förr här på bloggen under veckan och jag har även swatchat den och två till ut kollektionen här. Den är ju en trio med färgerna guld, svart och ljusbrun, eller taupe, och jag tänkte att det kunde vara kul att se en sminkning där jag använt den i en vardagslook och med alla tre färgerna.

Så här blev den. En enkel gradering från svart via den taupefärgade till guld. Grunden är en krämhihglighter från Face Stockholm. Därefter den svarta skuggan längst in mot ögat på ögonlocket. Sedan den taupefärgade, så klart  in mot vecket och så den guldiga på brynbenet.

Det är ganska blendat. Alla färgerna kan göras mycket mer intensiva, men det är ju en vardagslook vi gör idag. Den guldfärgade kan man även få mycket mer metallisk, som bladguld nästan, men den går också att tona till den här ganska gröntonade antikguldnyansen. Jag valde att även använda lite av highlightern Cream Cat högst upp under brynet. sen var det en tunn linje med flytande eyeliner längs fransrötterna och mascara. Jag lämnade nedre delen av ögat omarkerat. Bara lite beige penna från IsaDora som inliner. En enkel, diskret och bra look en vanlig vardag, tycker jag.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-18 21:09:18

Ser riktigt fint ut tycker jag! Sabina verkar vara en toppenskugga. Längtar tills jag kan lägga beslag på den själv.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-11-18 21:10:28

Snyggt, det ser nästan ut som de drar lite åt grönt, den Taupefärgade, eller så ser jag konstigt :D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-11-18 21:11:58

hihi läste om och noterade att de va den guldiga som drar åt grönt :D

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-18 22:03:18

Ja dom blev ju jättesnygga på det här sättet också. Håller med Linda om att den guldiga här verkar dra litet åt grönt eller så är det bara fotot. Fint är det hur som helst.

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-19 05:44:13

Emma! Den är kalas! Du kommer gilla den!



Linda! Japp! Jag ville ha en kal nyans som skulle påminna om Sannas pigment, I'm antiqui-teasing you, och den har också en liten grönton.



Fru Choklad! Inte fotot utan färgen! ;D

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-11-19 07:58:22

Finfint! Härliga nyanser, när denna skugga släpps till allmänheten får jag anledning att beställa från Sanna.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-11-19 08:38:03

Brit Birde är verligen kanon. Roligt med skuggor som går att variera i vardags- och fest- look. Det här är vackert.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-11-19 12:44:58

Fint igen! Jag är hemma med förkylning och lyssnar ivrigt efter brevbäraren =) (kanske är lite väl förhoppningsfullt, men kanske kommer skuggorna imorgon!)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-19 14:55:38

Hur fint som helst ju! Så kul att du visar att man kan använda den hur man vill, superintensiv eller mer neutral:P

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-19 18:04:48

Ardeth! Ja, visst är den bra i färgerna! Du blir inte besviken!



Sminkjante! Ja, den här trion är verligen kalasbra på alla sätt!



Kerstin! Ska bli roligt att höra vad du tycker sen!



Sanna! Ja, den är ju så enkel att variera! En supertrio!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela