Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Oktoberfavoriterna

Publicerad 2009-11-13 13:01:25 i Emmas tre favoriter,

Tiden går vansinnigt fort, vi är redan halvvägs in i november och det är inte långt till advent. Alltså väldigt mycket dags att publicera oktober månads favoriter.

MAC Mineralize Pleasantry

Ingen överraskning här väl? Jag har ju redan berättat här om hur jag längtade efter Plesantry, så jag tror inte att någon blir förvånad över att Pleasantry går in som klar favorit över oktoberfavoriterna. Det här rouget är precis så ljuvligt som jag föreställde mig, jag är så nöjd med det här köpet! Och ja, det är elakt att göra reklam för LE-grejer som för länge sen har försvunnit, men det finns ju på ebay i alla fall…


Brite Bird

Ni har väl inte missat Sannas egna märke Brite Bird med egentillverkade underbara ögonskuggor och pigment? Just nu är Sanna dessutom på väg att släppa en bloggkollektion med fyra stycken skuggor, bestämda av olika sminkbloggare; Sminkan, Lipgloss Bitch, Micromiss och Bjooti är det som har kommit med idéer och skuggorna är såklart döpta efter dem också. Sanna är dessutom supergullig och om inte det nu skulle räcka för er så är Brite Birds skuggor några av de absolut bästa jag har testat. De fäster så otroligt bra och färgerna och skimret är verkligen underbara! Dessutom är de billiga, särskilt pigmenten, 39 kronor kostar ett sådant. De fasta ögonskuggorna kostar 85 eller 90 kronor beroende på om det är en singelskugga eller en duo. Jag är verkligen galet nöjd med mina Brite Bird-skuggor, alla jag har testat hittills har varit bra! Här nedan ser ni för övrigt de fasta skuggorna Color Me Crazy, Hotool, Killer Heels och Big Mean Yellow Dog, samt pigmenten och Nauthical Night och Moa. Fågelburken är en av Brite Birds vanliga pigmentburkar och den lilla kaninburken är speciell för just skuggan Moa som är uppkallad efter Sannas underbart söta men tyvärr numera avlidna kanin. Behöver jag säga att jag tycker extra mycket om Sanna och Brite Bird för att hennes kanin fick en egen skugga?




Wet n Wild Brow Essentials
Att ta med den här skuggan är egentligen lite småfusk för jag köpte den i slutet på oktober och hann därmed bara testa den någon gång innan det blev november. Men vad tusan, en brynskugga behöver man ju inte använda så många gånger för att veta att den är bra, och det är denna, det är helt enkelt formidabel! Två stycken mycket bra pigmenterade brynskuggor, ett brynvax, en pincett och en pensel förpackad i en liten ask med utdragbar spegel för endast 69 kronor, är inte det ett fynd så säg?! Dessutom är penseln bra! Så bra att jag använt den i stort sett varje dag de senaste veckorna. Penseln är faktiskt mycket bättre än den i Clarinspaletten. Inte pincetten dock, den är kass, så nu har jag varnat er. Men om ni är på jakt efter bra brynskuggor till ett kanonpris och inte vill ha era bryn allt för ljusa, då är detta en kanonprodukt!


//Emma

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-13 17:50:27

Ögonbrynspaletten ser lockande ut! Måste försöka hitta en sådan! Och naglarna är läckra! Greener?

Man vill nästan få se en notd... ;D

Alltid kul att se vad du har för favoriter. Brite Bird lär ligga på min topplista med, som de brukar. Suveräna produkter från Sanna, verkligen!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-13 21:43:46

Rouget är verkligen ljuvligt.



Ja nu är det dags att jag skärper mig både med att vara med i tävlingen och att se till att göra en beställning från Brite bird. Sanna har ju gjort så mycket roliga och vackra färger.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-13 21:46:43

Sminkan: Ja den är riktigt bra faktsikt, så en sån tycker jag att du ska ha. Kan tänka mig att du skulle gilla färgerna med, de är rätt kalla... Jag vet faktsikt inte vad det är för lack, har inte tagit bilden nu utan den är från mitt förra Pleasantryinlägg. Kan det vara Let's Groove kanske? Är inte säker.

Brite Bird är banne mig helt strålande, Sanna är verkligen fantastisk!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-13 21:56:59

Fru Choklad: Ljuvlig är bara förnamnet:) Mmm, jag måste med göra det, vill verkligen ha alla fina bloggskuggorna, eller ja, helst alla Brite Bird-skuggor iofs:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-11-13 22:04:38

Allt är väldigt fint, och går rakt in på min önskelista =)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-11-14 02:27:04

Lite elakt är det att göra reklam för ett så fint rouge som kostar multum på eBay, men är det ett drömrouge så är det ;)



Och Brite Birds pigment är helt underbara. Jag använder inget annat just nu :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-14 10:31:36

Kerstin: Haha, det har jag full förståelse för:)



Zizzie: Ja usch jag vet, jag hatar när folk gör så. Men samtidigt så kan jag inte låta bli, har ju drömt om Pleasantry så länge:) Dessutom så finns det ju faktsikt en möjlighet att MAC kommer att återinföra färgen, och då vet ni ju vad ni ska satsa på:)



Gud ja, Brite Bird är suveräna! Använder inte uteslutande dem, men de är iaf med i varje sminkning, iaf om den innehåller ögonskuggor:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-14 13:41:32

Jag blir så rörd! Jag menar det verkligen!

Tack underbara<3

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-11-14 19:21:06

En dum fråga kanske, men eftersom jag handlar så lite i vanliga affärer är det likväl en fråga: Var köpte du den där brynskuggan? Min perfekta brynskugga, som jag minns att jag nämnde här för ett jag sedan, är ju inte längre så perfekt sedan jag bytte hårfärg från röd till till mörkmörk .. Jag skulle behöva någon brunsvart skugga (tänk mörka, markerade bryn à la femtiotal), och den där nedersta färgen kanske skulle passa .. om den inte är mer gråsvart?



Kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-14 23:10:25

Sanna: Söta du, du förtjänar verkligen allt beröm, du har skapat fantastiska produkter!

Kram



Miss Pussy: Inte alls dum. Jag köpte min på Ica Maxi. kunde ju ha skrivit det, men var lite osäker på om Wet n Wild finns på alla Maxi-butilker så jag lät bli. Maxi var det iaf. Lycka till i letandet, förstår att du behöver en brunettskugga nu:)Har faktsikt inte testat den mörka. Använder den ljusare, den blir ganska markerad på faktiskt.

Kram


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela