Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lite neutral

Publicerad 2009-11-04 21:55:31 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Jag visade ju en väldigt nedtonad makeup igår och idag hittade jag den här gamla bortglömda från i våras. De är rätt lika tycker jag så ni kan få se den här med. Verkligen inget speciellt men kan ju vara kul med en liten uppdatering ändå.JAg vet till och med vad jag gjorde för det hade jag minsan skrivit upp!  Jag grundade med en paint pot, Painterly, som fick torka till ordentligt. Då fäster inte pigment speciellt bra och det var faktiskt, hur galet det än låter, tanken. Färgerna skulle vara som diskreta slöjor bara.
Först lade jag Female, en rosa från Makeupcosmetics, på ögonlocket och blendade kraftigt tills bara den svagaste rodnad kunde anas. Därefter tog jag samma pensel och doppade i Blackstar red, också från MUC, och lät den teckna den skiraste rökslinga längs globlinjen. Slutligen lade jag shimmer över brynbenet. Lite lila kajalpenna under ögat och mascara på fransarna. Så osynligt men ändå där...

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-11-05 11:01:40

Va roligt att se Female och Blackstar Red så tonade. Fin makeup.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-05 18:00:50

Sminkjante! Ja, man tror knappt det skulle gå att få dem så softade men det gick!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-06 16:25:48

Oj, att det går att få Female så himla ljus... Coolt och mkt väl blendat:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-06 16:26:52

Och ja, blackstar red med såklart. missade att den var med i första läsningen:) queen of blending...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela