Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sommarälva till Emma

Publicerad 2009-05-16 18:14:09 i Boktema 2009,

Innan vi gjorde veckans boktema denna gång så snackade vi lite om hur vi tänkte göra, så som vi brukar. Jag skulle göra vinterflickan, Emma vara en av sommarflickorna. Jag var lite sugen på att göra min tolkning av sommarflickorna jag med, så jag gjorde en för att visa Emma. Det är alltså ett par veckor sedan och innan jag sett Emmas tolkning av temat. Min tolkning var från början bara avsedd för Emmas ögon, men hon tycker den kan publiceras den med och då gör jag det. Om inte annat så för att jag är helt utan smink idag. ;D
Emmas tolkning av sommarflickorna är perfekt och har ni inte sett den så titta på den nu! Min var ändå rätt söt och jag var rätt nöjd då, för två veckor sedan, och tycker väl den är fin fortfarande trots att jag nu är något bländad av Emmas tolkning. Texten till inlägget är den jag skrev till Emma då. Om ni tycker det verkar konstigt någonstans.

Med total inspiration från dina underbara, underbara sminkningar Dark fairy och Grönalv och så bokens beskrivning av sommarflickorna med sina girlanger som rör sig på deras kroppar som levande tatueringar (eller fantiserade jag det?) så ville jag med göra en slingersminkning med kajal i hela ansiktet! Vad säger du Emma? Blev den inte rätt bra?

Massor av girlanger och så lite strasstenar också, för att göra det intressant!

Basen är Face Eye Fix. Sedan gjorde jag en ram runt ögat med en grön kajalpenna från Tigi och lät den löpa ut i små snirklar. I efterhand ångrar jag att jag inte tog lite foundation också, för att ge det en snygg bas med jämn färg och så, men jag tänkte inte så långt. Efter att snirklarna var på plats plockade jag fram min gröna Color Focus-skugga från Lancome och målade mitt eviga V och följde globlijen in mot näsan.

För att få färgen lite mer levande i sin grönton valde jag att smeka lite Dragon's Wing från Fyrinnae, som är mer bladgrön än skogsgrön, ovanpå Lancomeskuggan längs brynbenet. Därefter lade jag guldskimrande Polar Bear på ögonlockets mitt samt under brynet.

Strasstenar i ljusgrönt klistrades in i kajalspetsen vid näsan och strasstenar i vitt i snirklarna mot kind och tinning.
Därefter målade jag ögonfransarna med min Super Thick Lash från Cover Girl. Det hela var enkelt och roligt och blev rätt fint för en sommarälva, tycker jag. Som sagt, lite foundation hade varit smart, men det är ju för sent nu...

Kommentarer

Postat av: stephy
Publicerad 2009-05-16 19:22:26

men åh sminkan! du gör så fina sminkningar hela tiden så man nästan blir lite knäpp! :D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-05-16 20:44:25

jättefint! guld och grönt och krusiduller och strasstenar, jag känner mig borskämd! vet du att jag drömde om dig imorse? vaknade ur drömmen, där du ägde ut alla på Melodifestivalen, hahaha! det måste ha varit dina lösisar som jag tittade på alldeles innan jag gick och la mig igår. sen broderade tydligen hjärnan vidare på det.. ha det gott!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-17 01:06:48

Jag tycker att din sommarälva blev supervacker! Dina snirklar är så himla fina och strasstenarna är underbara! En riktig panglook!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-17 15:19:45

Stephy! Tack! Detsamma gäller ju dig!



GQ! Hahahaha! Ja, jag hoppas du slapp höra mig sjunga alla fall. Enda genre min röst skulle passa för är väl kängpunk av gammalt hederligt slag...



Emma! Tack! Du var så himla gullig redan när du såg den som utkast så jag blir alldeles rosa om kinderna!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-17 17:10:17

Guuu så fint Sminkan! Du ser absolut ut som en älva i denna makeup. Jätte fin är du. Strasstenarna höjer hela makeupen mycket, även om de är så små, och girlangerna får mig direkt att tänka på en älva. Så fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-17 17:51:22

Alex! Tack! Vad gullig du är!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-05-17 23:02:59

Fint!Väldigt coolt med snirklingarna o stenarna! Övergångarna melllan skuggfärgerna är också fantastiska!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-05-18 22:33:31

Vackert!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-18 23:21:23

Ohh va fiint! Supertjusigt, både din och Emmas, verkligen! Önskar jag hade sån där fantasi! Gillar kombon med grönt och guld, det var läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-19 06:17:16

Kerstin! Tack! Jag gillade med stenarna!



Linda! Tack!



Marina! Tack! Ja, grönt och guld är en höjdare!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela