Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Peacock Anther

Publicerad 2009-05-14 05:52:53 i Emmas FOTD 2009,

Här kommer min sminkning från igår, en ganska färgglad historia i turkost och grönt. Inte så där särdeles hänförande egentligen, men ganska sött. Känner att jag måste visa mig på bloggen utan lösfransar medan jag fortfarande törs. Det har blivit mycket lösisar på sistone, och mina egna små spröt ser så ynkliga ut på kort tycker jag nu.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge:Lumene Arctic Glow Mineral Blush Winter Rose

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Make Up Cosmetics Peacock och Taylor Made Minerals Anther

Highlighter: Make Up Cosmetics May

Eyeliner: Indelileble Gel Eyeliner Scuba Dive

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Eyes

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Läppar

Läppglans: Collistar Ultra Brilliante Rosa


Dagens är en väldigt okomplicerad historia. Peacock ligger på inre halvan av ögonlocket, Anther på den övre och May är highlighter. Längs med övre fransraden ligger Scuba Dive. Den blev riktigt ful och spretig, vet faktiskt inte riktigt varför, antar att man inte kan lyckas jämt. Kinderna målade jag svagt rosa med Lumenes mineralrouge. Även läpparna blev ljusrosa med Collistar. Läppfärgen blev jag rätt missnöjd med, men det får ju finnas gränser för hur mycket man orkar trixa innan man ska iväg. Glanset fick alltså sitta, men byttes ut till ett betydligt trevligare Clarinsglans senare under dagen. Mer avancerad än så var inte dagens, men jag tyckte ändå att den var rätt trevlig. På bilderna tycker jag att det ser lite naket ut i yttre ögonvrån, men det var inget jag upplevde i verkligheten.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-14 05:56:19

Jag tycker den här makeupen är jättesnygg! Ser inget spretigt i eyelinern heller, men jag är rätt nyvaken... ;D

Underbara färger! Verlig påfågelsfjäder över det blå och gröna! Du är en bra start på min morgon!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-14 09:24:07

Tack! Haha, kolla igen när du är vaken, den är spretig:) Färgerna är fina dock...

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-05-14 09:31:39

Jättefint, får mig att tänka på påfåglar faktiskt, precis som namnet.. :)



Du har inte ynkliga fransar! Men jag förstår vad du menar, efter att man kört mycket med lösfrallor får man lite ångest över sina egna.

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-05-14 10:32:04

Super fint!!!

jag har samma problem med mina fransar, dom är helt ynkliga! är nog för jag använder mest vattenfast mascara och får aldrig väck den ordentligt hur mkt jag än gnuggar! :(

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-05-14 16:58:31

Okomplicerad eller ej, färgerna är kanonfina tillsammans. Jag blir sugen på semester!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-14 21:24:52

Marybeth: Tack! Hihi, vad kul om du tänker på det:) Och nej, jag vet att de inte är ynkliga egentligen, men jag är så van vid att ha lite extrafransar på närbilder:)



Stephy: tack så mkt! ja du, är man van vid lösisar så känns inte ens egna fransar som så mkt att hänga i julgranen. De är inte ynkliga egentligen dock, men sen tycker jag inte att jag har så mkt hjälp av min mascara heller, det blir lite fisigt. Ska köpa en annan nästa gång.



Sminkjante: tack så mkt, vad bra! Och ja, jag blir med lite sugen på semester faktsikt:)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-05-14 21:48:08

Urtjusigt. Tycker inte alls linern ser nått fel ut

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-14 22:27:59

Kajalpennan: Tack! och vad bra. Den är lite hackig, men det kom nog inte fram så tydligt på bilderna.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-14 22:44:34

Å vilka härliga färger! Verkligen vårigt, till skillnad från min riktigt vintermörka :0! Och jag skulle dö för att få till eyelinern så där som du gör... avis ;-)!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-14 22:45:50

och jag glömde... ditt halsband är superfint, riktigt marinastyle på det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-14 23:14:41

Marina: Tack:) ja det här blev riktigt vårigt, det kändes rätt trevligt. men allvarligt talat så är ju vintermörkt minst lika snyggt! Haha, kul att du gillar eyelinern, men den är spretig. ingen av mina bättre eyelinerdagar.. Och ja, jag gillar med halsbandet. Det har fått mkt uppmärksamhet på sistone faktiskt, men så är det ett trevligt halsband...

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-05-14 23:21:54

Superduperfint!!! Helt i min smak. Kram

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-15 15:15:05

Creme-idiot: tack, vad roligt! kram

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-15 22:12:10

Åh, peacock är så fin! Jag älskar det. Grönt, turkos och mörkblått, fantastiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-17 21:46:34

Alexlyndra: Tack! ja jag tycker också att färgerna var fina ihop... Använder inte turkost så ofta men denna gillade jag.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-05-17 22:57:26

Snyggt som bara den! Jag gillar alla färgerna o eyelinern, men fastnade speciellt för highlightern, vilket härlig subtilt skimmer!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-18 09:43:05

Kerstin: Tack! Färgerna är härliga, och yes, jag håller med dig om highlightern! Det framtyder inte så tydligt här, men skimret är lite grönt. Över lag så är make up cosmetics highlighters suveräna! Har magic copper i stor burk, och väntar på en stor July med. May kommer jag nog nöja mig med en provburk av...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela