Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Tickle my France-y

Publicerad 2009-05-24 08:14:48 i Naglar i vitt, nude, beige,

Förra höstens lack i en notd från förra hösten. Man förstår varför den inte publicerades då...

OPI Tickle my France-y ser ut som en stödstrumpa på mig... Inte så attraktivt, men jag tänker ge den en chans till och känna efter. På något sätt är den ju lite spännande som omväxling. Väldigt inte-jag, vilket ju kan vara lite roligt det med.

Fördelen är att det är nästan täckande med två lager. Tre lager skulle täcka totalt. Färgen är dessutom på ett sätt ganska fin. Lite hudig på något sätt. Men som nagellack? Hellre som sidenblus...
Det är lättmålat, fast man tror först att det ska vara för tjockt, börja bubbla eller bli randigt. Men det blir inte det. Precis som de andra lacken ur serien jag provat  flyter det ut och blir jämnt och fint efter den initiala segheten.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-24 10:13:01

Ja plåsterfärgat, det är det verkligen! Inte så där vansinnigt smickrande nej. Då är you're a doll en betydligt snyggare färg.

Postat av: Lackoholic
Publicerad 2009-05-24 12:21:25

Åh jag älskar TMF! Gillar att det går lite i grålila, hudfärgat men ändå inte!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-24 14:17:20

Emma! Helt klart blad de fulaste lacken i världen...



Lackoholic! Nej, nej, nej! Det är bara hudfärgat på mig. Och inte täckanden. Jag gillar färgen i flaskan men inte på nageln.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-05-24 17:35:00

Jag trooor du använt stödstrumpa som beskrivning förr, men det är ju så roligt! :) Sinnessjukt trist färg, och kasst! ;)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-05-24 21:34:12

Hahaha jag höll på att sätta chipsen i halsen...stödstrumpa! Underbar liknelse! Sjukt fult på dig;) Har sett snyggare på dig:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-05-25 08:00:30

Ibland blir det inte som man tänkt sig! Jag brukar lockas av den här typen av lack emellanåt men det är sällan jag trivs med dem på faktiskt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-25 17:50:22

Marie! Det har jag. Om Sinful Colors Rio Bravo. Det ser också ut som en stödstrumpa. Samma färg men i skimmer. ;D



C-N! Ja, sjukt fult...



Makeupoholic! Nej, de är vidriga när de skär sig också... Usch.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela