Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Pretty at the Premiere

Publicerad 2009-05-22 17:30:29 i Naglar i rött,

Naglar ur arkivet...

Min medbloggerska Emma gjorde en notd med det här lacket förra året och jag föll som en fura. Självklart har jag aldrig varit intresserad förr, när det fanns på 8ty8 och Head2Toe, nej, men nu när det är slutsålt och discontinued, då...


Det blev Ebay och jag fick hem det till ett hyfsat bra pris ändå så ingen större skada skedd. Sen blev det parkerat vid datorn och jag tänkte jaha, ett rött lack. Varför skulle jag nu ha det till varje pris? Ja, det kom jag på när jag, efter en månad, äntligen lackade med det...

Det syns inte här, men detta är världens vackraste röda lack. Nummer ett på listan. Så enastående vackert! När jag bar det kunde jag nte sluta titta på mina naglar. Jag stirrade på dem på bussen, i fikarummet, på ICA, ja, överallt...
När bilderna togs hade jag haft nagellacket i nästan tre dagar. Och inte tröttnat. Jag ville inte ta bort det då heller, men till sist gjorde jag det för jag hade en hel rad med oprovad lack som stod och samlade damm på databordet. Jag ångrade mig direkt jag satt paden med remover mot tumnageln...
Nå, så är det ibland. Man förälskar sig i en färg. Jag brukar gilla rött när jag väl får det på naglarna men har en sorts motstånd mot att lacka med rött. Undrar vad det beror på?
Den lilla nageldekorationen är en söt dekal köpt på ebay, så klart.
Två lager, lättlackat, lack med underbar glans och färgdjup. Enastående! Köp!!! Det här är det ultimata röda skimmerlacket!
Bilderna ovan är alla tagna i dagsljus i januari, vid köksfönstret.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-05-22 18:48:41

Det är så jäkla cp-snyggt. Har också börjat älska det, efter att det blev discontinuat... Får se om jag kommer över det på nåt sätt!

Har Misa Wine Burgundy som ersättare tills vidare, men det verkar inte ha samma riktigt självlysande egenskaper :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-22 19:48:32

Åh, vad kul att du gillade det! Blev lite orolig när jag såg att det hade blivit stående. Vilken tur att du gillade det till slut! Håller helt klart med dig, detta är det ultimata röda skimmerlacket. Det ultimata röda alla kategorier för mig... Är läskigt nöjd att jag köpte det innan det blev discontinued.

Postat av: CC
Publicerad 2009-05-22 20:23:56

Uj, jaa grymt läcker nyans....(o jag som inte är mycket för röda lack annars)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-22 20:47:30

Jag kan se hur vackert detta röda är. Jag föll för det direkt när jag såg första bilden. Galen röd, helt fantastisk!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-23 15:14:50

Marie! Helt klart värt att äga! Mitt favorit bland de röda!



Emma! Min favorit med!



CC! Ja, det här är en knock out!



Alex! Ja, helt galet vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela