Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Sexy Divide

Publicerad 2009-05-11 19:35:27 i Naglar i lila,


Från Nail Mail fick man förra månaden Essielacken jag så länge suktat efter. Jag är inte så van vid Essie, har bara provat fyra lack innan, och nu kom fyra till. Sexy Divide är ett av dem!

Jag har provat tre av mina fyra lack, detta är det tredje, och detta är det som täckt nabbast och torkat fortast av dem jag provat. Det täcker med ett lager faktiskt, men behöver jämnas till något. Konsistensen är i tjockaste laget, men fungerar alla fall. Färgen är den vanliga lila som man sett på rätt många lack, säger jag som inte är en konnässör av just lila lack. Emma kommer ha invändningar för hon ser samma nyansrikedom i lila som jag gör i grönt...
Det finns skimmer i lacket, blått och rosa tror jag. Väldigt subtilt. Syns bara i direkt sol. Lacket är ganska blåaktigt lila i de flesta ljus, tycker jag, men ändå mer lila än blurple. Snyggt!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-11 19:38:26

Ha! Klart att jag invänder! Det är ju fantastisk vackert, ett av de vackraste lila jag har sett tror jag... Mörkt men inte för mörkt... Du uppskattar verkligen inte alla dina vackra lila lack efter förtjänst, fy fy!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-11 19:48:04

Emma! Var glad för det! De hamnar ju hos dig då! :D

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-11 20:02:47

Håller med Emma, apsnyggt! Man kan aldrig ha för många lila! Me like!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-11 20:19:12

Jag är glad för det;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-11 20:19:52

Jag är glad för det;)

Postat av: Karin
Publicerad 2009-05-11 23:18:05

Ja, Sexy Divide är nog det snyggaste av Essielacken tror jag....

Postat av: Marie
Publicerad 2009-05-12 02:34:20

Jag saknar det där rosa skimret på nageln som syns i flaskan. Det är så ofta så med mörklila lack, och jag avskyr det eftersom jag verkligen gillar dem! Blir ofta besviken pga färgen i flaskan :/

Men, ändå är det riktigt riktigt fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-12 06:05:44

Marina! Hahaha, jo, det kan man faktiskt, lila är fint men inte såååååå fint. ;D



Emma! Ja, de tär klart!



Karin! Nja. Jag gillade nog Swing Velvet mer. Har inte provat Scarlet än, men den ser lovande ut.



Marie! Visst är det irriterande! Jag vill också se det rosa skimret på nageln.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-05-12 09:30:07

Snyggt!

Jag gillar Essies lack. Tycke att de är lättapplicerade och torkar fort.

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-05-12 14:12:08

Jag tycker att Sexy divide var väldigt likt Depend nr 107 ;o om du har det så får du gärna jämföra dem med varandra

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-05-12 18:27:45

Ett mycket snyggt lack. Ett är på väg med post till mig nu (hoppas jag)...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-12 21:58:42

Fåfängan! Lite olika på de jag provat. Men det här var bra.



Sandra! Jag ska kika i lådan, kan hända jag har båda.



Kerstin! Ja, du kommer bli nöjd!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-12 23:07:29

Av det den sista bilden visar av lacket i flaskan får det mig att falla pladask, helt otroligt galet snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela