Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cover Girl Mint Sorbet

Publicerad 2009-05-06 18:50:56 i Naglar i grönt,

Och lite ur arkivet igen! Ett september-2008 inlägg!

Isig pastell med ljuvligt skimmer! Ett lack att älska!

Cover Girl Nailslicks nr 70, Mint Sorbet, hamnade i min ägo av en slump. Jag ville ha Crackle-lacken J_D bytte bort på Pret-tys bytessite och den här och två till kom med "på bytet". Vilken tur! Det här är en så ljuvlig mintgrön att jag ryser av välbehag!

Alla ni som är i min ålder minns säkert 1983-84. Mintgrönt och rosa regerade, angoragarnen likaså, eller mohair, jag kan inte skilja på dem. Och T-shirts med ringade ryggar och axelbart, Takano-overaller... Jag minns pumpsen, resåbältena med fjärilar, plastörhängena.

Mintgrönt... För mig är det kanske mest av allt när jag var tio år och mamma hade köpt byxor i bomull och stickat en matchande tröja till mig. I mohair och spetsstickning. Väldigt fin. Sen skulle vi hem till min morbror. Jag satt i bilen och såg ut som en sådan där rund liten godis med pastellfärgat överdrag och mintchokladfyllning som mina föräldrar köpte på båten till Finland ibland. De var vita, rosa, lila och gröna. Minns dem hur tydligt som helst men har nog inte sett sådana på 20 år. Jag satt i alla fall i baksätet, läste Stephen Kings Varsel och kunde sen inte sova på hela natten. Mintgrönt...Jag som helst ville ha svart polo och lappade Levis...

Tre tunna lager lack. Det går enkelt att måla med men är lite segt att få torrt. Det är det värt för en av de coolaste pasteller jag sett! Vem vill vara rosa när man kan vara mintgrön?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-07 00:03:41

Oh my, vilken annorlunda färg! riktigt läckert faktiskt... Och haha, kan se dig framför mig i din mintutstyrsel, stackars lilla sminkan...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-05-07 00:25:27

ack du grymma 80-tal! men nagellacket ser ut att vara dämpat nog att inte gå helt in i 80-talsträsket! själv var jag en karamell i pastellrosa, förstås. och jag stickade mina mohairtröjor själv (ryser)...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-07 06:09:18

Emma! Ja, det var synd om mig på 80-talet. Alla fall ibland. :D



GQ! Nagellacket är vackert och passar definitivt in sommaren 09 också! Jag stickade en halv mohairtröja själv. Alltid något...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-07 09:19:52

Ohhh du aaanar inte hur många moharitröjor jag stickat! Fast mina var cerice och lila, möjligen med lite inslag av turkos. Och dessa plastörhängen, ha ha! Jag hade till och med en cerise kappa. Mintgrönt gillade jag inte särskilt då! Men jag gillar färgen på ditt lack, hamnar på vill ha listan ;-)!

Postat av: Vilja
Publicerad 2009-05-07 09:30:40

God morgon! Hopaps du haft en fin start på dagen :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-07 09:52:06

Mint är riktigt fint. Detta lack var lika så!

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-05-07 15:03:47

Åh, den som ändå vore ung på 80-talet... Älskar modet som var då :) lacket är också fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-07 19:10:10

Vilja! Jo tack.



Alex! Jag är väldigt förtjust i det här lacket!



Sandra! Ja, det är kul att ha upplevt den tiden!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-05-07 20:47:26

Det var läckert!

Själv var jag ganska pastellig, men bröt ibland mot det och hade kornblått eller nått starkt cerist. Men det jag hade som var värst var nog plaggen där det stod ToyBoy på..14år gammal. 80-talet och Madonna


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela